ВМРК

Субота, 04 Травня 2024, 04:38:55

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Всього матеріалів в каталозі: 64
Показано матеріалів: 51-60
Сторінки: « 1 2 ... 4 5 6 7 »

Скажіть, будь ласка, якщо дитина вчиться на денній бюджетній формі навчання, але хоче перейти на заочну платну, то чи має вона право поступити на бюджет в інший ВНЗ? Дякую! 

До вашого звернення повідомляємо, що відповідно до ст. 4 ЗУ "Про вищу освіту" громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних вищих навчальних закладах на конкурсній основі в межах стандартів вищої освіти, якщо певний освітньо-кваліфікаційний рівень громадянин здобуває вперше.

У даній статті встановлено, що особа має право на безкоштовну освіту, якщо вона отримає даний освітньо-кваліфікаційний рівень вперше, тобто результатом навчання на безкоштовній освіті має бути отриманий особою документ про закінчення даного рівня за кошти державного бюджету. Але якщо особа не пройшла даний курс навчання та не отримала диплому, то вважається що вона не здобула цей освітньо-кваліфікаційний рівень, а відповідно й не використала право на навчання за кошти державного бюджету.

Тому з вище наведено можна зробити висновок, що якщо дитина не закінчила навчання за державні кошти, то вона може вступити (перевестися) у інший ВНЗ на Бюджетну форму навчання.

Відповідь підготувала студентка Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Гужва Анна Сергіївна

Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ніколенко Артем Євгенійович.

Юридична консультація | Переглядів: 1383 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Добрий день! Дайте будь ласка відповідь на моє питання. Я викладач фізики і електротехніки в будівельному училищі . Річне пед навантаження складає 720 годин. Чи можуть з мене зняти години під час лікарняного (тобто зменшити педнавантаження?). Лікарняний складає 10 днів. 

На поставлене Вами питання, роз'яснюємо таке.

Відповідно до підпункту 2 пункту 81 Постанови кабінету міністрів України "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад" від 27 серпня 2010 р. N778 обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується у державних і комунальних закладах відповідним органом управління освітою, у приватних закладах - засновником (власником).

Відповідно до ст. 49 Закону України "Про вищу освіту" Максимальне навчальне навантаження педагогічних працівників не може перевищувати 720 годин на навчальний рік. Види навчальних занять, що входять до навчального навантаження педагогічного та науково-педагогічного працівника відповідно до його посади, встановлюються вищим навчальним закладом в індивідуальному плані працівника.

Згідно з пп.2 ч.2 ст.25 Закону України "Про загальну середню освіту" - перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.

Тобто, відповідно до вищеперерахованих нормативних актів зміна педагогічного навантаження встановлюється у індивідуальному навчальному плані працівника на наступний навчальний рік і може змінюватись лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за Вашою письмовою згодою.

Відповідно до п. 1 ч. 1 та ч. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням"; ст. 2 Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування"; розділу 2 Інструкції "Про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян", затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я від 13.11.2001 року № 455 - встановлюється Тимчасова непрацездатність унаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві на увесь період тимчасової непрацездатності до її відновлення або до встановлення групи інвалідності медико-соціальною експертною комісією (МСЕК). Перші п'ять днів тимчасової непрацездатності лікарняний оплачуються за рахунок коштів підприємства, установи, організації за правилами, встановленими Порядком оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, за рахунок коштів підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України і, починаючи з шостого дня - за рахунок коштів Фонду з тимчасової втрати працездатності.

Відповідь підготувала студентка Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Федькевич Наталя Михайлівна.

Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ніколенко Артем Євгенійович.

Якщо Ви потребуєте правової допомоги з будь-яких питань відправте Ваше звернення на електронну скриньку op@osvita.org.ua. Відповідь на нього читайте на сторінках сайту. В разі необхідності отримання правової допомоги з питань освіти або будь-яких інших питань, Ви можете поспілкуватися з юристами юридичної клініки "Надія" наживо, по буднях з 15:00 до 18:00 за адресою: м. Київ вул. Чигоріна 57. Або за телефоном (44) 528-75-06.

Юридична консультація | Переглядів: 655 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (1)

                                 0101 Педагогічна освіта

дошкільна освіта (6.010101) - українська мова та література, біологія, математика або історія України

початкова освіта (6.010102) - українська мова та література, математика, біологія або історія України

технологічна освіта (6.010103) - українська мова та література, математика, фізика або хімія

професійна освіта (за профілем) (6.010104) - українська мова та література, математика, фізика або хімія

корекційна освіта (за нозологіями) (6.010105) - українська мова та література, біологія, іноземна мова або історія України

соціальна педагогіка (6.010106) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або світова література

                   0102 Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини

фізичне виховання (6.010201) - українська мова та література, біологія, творчий конкурс

спорт (6.010202) - українська мова та література, біологія, творчий конкурс

здоров'я людини (6.010203) - українська мова та література, біологія, творчий конкурс

                                          0201 Культура

Культурологія (6.020101) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або світова література

книгознавство, бібліотекознавство і бібліографія (6.020102) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або світова література

музейна справа та охорона пам'яток історії та культури (6.020103) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або світова література

народна художня творчість (6.020104) - українська мова та література, історія України, творчий конкурс

документознавство та інформаційна діяльність (6.020105) - українська мова та література, історія України, математика або світова література

менеджмент соціокультурної діяльності (6.020106) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або світова література

                                         0202 Мистецтво

театральне мистецтво (6.020201) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

хореографія (6.020202) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

кіно -, телемистецтво (6.020203) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

музичне мистецтво (6.020204) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

образотворче мистецтво (6.020205) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

реставрація творів мистецтва (6.020206) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

дизайн (6.020207) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

декоративно-прикладне мистецтво (6.020208) - українська мова та література, історія України або світова література, творчий конкурс

естрадно-циркове мистецтво (6.020209) - українська мова та література, історія України або світова література,
творчий конкурс

фотомистецтво (6.020210) - українська мова та література, хімія, творчий конкурс

                            0301 Соціально-політичні науки

cоціологія (6.030101) - українська мова та література, історія України, математика або іноземна мова

психологія (6.030102) - українська мова та література, біологія, історія України або іноземна мова

практична психологія (6.030103) - українська мова та література, біологія, історія України або іноземна мова

політологія (6.030104) - українська мова та література, історія України, всесвітня історія або іноземна мова

                              0302 Міжнародні відносини

міжнародні відносини (6.030201) - українська мова та література, іноземна мова, всесвітня історія або географія

міжнародне право (6.030202) - українська мова та література, іноземна мова, всесвітня історія або географія

міжнародні економічні відносини (6.030203) - українська мова та література, іноземна мова, математика або географія

міжнародна інформація (6.030204) - українська мова та література, іноземна мова,
всесвітня історія або математика

країнознавство (6.030205) - українська мова та література, географія, всесвітня історія або іноземна мова

міжнародний бізнес (6.030206) - українська мова та література, іноземна мова, математика або всесвітня історія

                             0303 Журналістика та інформація

журналістика (6.030301) - українська мова та література, іноземна мова або російська мова,творчий конкурс

реклама і зв'язки з громадськістю (за видами діяльності) (6.030302) - українська мова та література,
історія України, іноземна мова або світова література

видавнича справа та редагування (6.030303) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або математика

                                           0304 Право

правознавство (6.030401) - українська мова та література, історія України, іноземна мова або математика

правоохоронна діяльність (6.030402) - українська мова та література, історія України, творчий конкурс

                           0305 Економіка та підприємництво

економічна теорія (6.030501) - українська мова та література, математика, історія України або географія

економічна кібернетика (6.030502) - українська мова та література, математика, історія України або географія

міжнародна економіка (6.030503) - українська мова та література, математика, іноземна мова або географія

економіка підприємства (6.030504) - українська мова та література, математика, історія України або географія

управління персоналом та економіка праці (6.030505) - українська мова та література, математика,
історія України або географія

прикладна статистика (6.030506) - українська мова та література, математика, історія України або географія

маркетинг (6.030507) - українська мова та література, математика, історія України або географія

фінанси і кредит (6.030508) - українська мова та література, математика, історія України або географія

облік і аудит (6.030509) - українська мова та література, математика, історія України або географія

товарознавство і торговельне підприємництво (6.030510) - українська мова та література, математика, географія або хімія

                            

Важливо | Переглядів: 398 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

      Не встигли ми й озирнутися, як вже зимова сесія на носі й тільки розпочнемо "гризти граніт науки", як доведеться готувати іспити на літню, і кожен студент буде сподіватися не лише на власні знання, а і на вірного супутника, атрибут студентського життя - залікову книжку. Саме в ній, часто, студент бачить необхідну підтримку та гарант того, що у разі "не блискучої" відповіді саме вона "підтягне" оцінку до бажаного балу.
      Соціологічні опитування показують, що 92,4% опитаних п'ятикурсників і 80% першокурсників вірять в існування ефекту заліковки. Причому ті, середній бал яких вище 4,8 бали впевнені, що наявність позитивних оцінок заздалегідь гарантує успішне складання іспиту (40,6% п'ятикурсників і 75% першокурсників). В той же час ті, середній бал яких не перевищує 4,2 бала сприймають ефект заліковки як розуміння того, що попередня низька успішність негативно вплине на об'єктивність оцінювання викладачем (59,4% - 5 курс; 25% - 1 курс). Така впевненість в існуванні явища ефекту заліковки все ж не впливає на мотивацію при підготовці до іспиту. Тобто рушійним чинником, що гарантує позитивне складання іспиту, кожен з категорій опитаних вважає високий рівень підготовленості, хоча, якщо у першокурсників цей фактор визнало 93,75%, то в п'ятикурсників його визнало лише 66% опитаних. 
      На друге місце з факторів, що впливають на успішність складання іспиту, на думку першокурсників, виходить особисте ставлення викладача до студента (43,75%), а в п'ятикурсників - високий середній бал (59,4%). На підтвердження сказаного, респонденти V і І курсів стверджують, що не будуть менше готуватися до іспиту, маючи певний, відомий викладачеві середній бал (66% і 68,78% відповідно). Хоча, при всьому вище зазначеному, всі студенти переконані, що перший рік студент працює на заліковку, інші ..... вона на нього (66% і 87,5%).
      Аналізуючи результати опитування чітко видна тенденція: чим більше сесій складає студент, тим більше він сподівається на милість викладача в пам'ять минулих років. Наприклад коли здають Історію мистецтв, то викладач як правило дивиться на попередні оцінки з інших тем і наскільки добре студент обізнаний в них.
      Викладачі ж вразили своєю одностайністю. Всі - 100% опитуваних вірять в існування ефекту заліковки, хоча ставляться до цього негативно. Усталений середній бал студента для них на 60% є чинником, що впливає на об'єктивність оцінки, і лише на 40% фактором, що спонукає до перевірки, чи відповідають знання студента його заліковим оцінкам. 93% викладачів, стаж яких перевищує 15 років підвищать оцінку студенту на іспиті, якщо протягом року він зарекомендував себе позитивно і лише 48%, тих, стаж яких не перевищує 10 років, вчинять ідентично. Втой же час 89% викладачів поставлять "відмінно" студенту, який протягом року не готувався до занять лише в тому випадку, якщо він вражатиме знаннями не лише лекційного матеріалу. Слід зауважити, що на противагу сгудентській думці, жоден з них не згоден , що перший рік студент працює на заліковку, інші - вона на нього.
       Тож тримайте пораду на майбутнє: якжо ж і вирішили прогуляти пару, то розраховуйте, що змушені будете крім класичного конспекта потішити викладача знаннями додаткового матеріалу. В протилежному випадку матимете суху трійку і бліді спогади про колись добре проведені в парку пари. Також не варто сподіватись, що молоденький викладач зробить знижку на іспиті (мовляв, сам нещодавно в шкурі студента був)..
       Але не варто користуватися результатами цього опитування як посібником для тих, хто хоче гарно скласти іспити. Слід, перш за все, сподіватися на власний розум. І, якщо Вам зовсім не хочеться готуватися до екзаменів, згадайте слова Жоржа Елгози: "Екзамени -єдина можливість знати хоч щось хоча б декілька днів". І сміливо беріться підтягувати "хвости". Успіхів!
Корисна | Переглядів: 400 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

     Відповідно до умов вступу 2013 р. цьогоріч абітурієнти, як і у попередні роки, можуть подавати документи до 5 ВНЗ на 3 спеціальності в кожному. Аналогічно до попередньої практики зарахування до студентських лав відбуватиметься у три хвилі.
     Прохідний бал визначено такий: мінімум 124 бали - з непрофільних предметів і мінімум 140 - з профільних. У випадку, якщо абітурієнт з непрофільного предмету недобрав бали, а з профільного предмету отримав не менше 170 – ВНЗ може його зарахувати. ВНЗ також можуть самостійно підняти рівень прохідного балу і визначити два профільних предмета.
     У вступній компанії 2013 року також збережено систему пільг і бонусів (на прикрість розумним і на щастя не зовсім підготовленим). Зокрема бонуси отримають: переможці IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та III етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів робіт членів Малої академії наук (МАН) – за диплом І ступеня - 50 додаткових балів, ІІ ступеня - 40 балів, ІІІ ступеня - 30 балів; випускники підготовчих курсів ВНЗ – 20 балів. 
                                                             Увага!
     Для переможців IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад додаткові бали нараховуватимуться лише у тому випадку, якщо їх "диплом" відповідає профільному предмету вступних випробувань.
     Призерам конкурсу-захистів МАН бонусні бали нараховуватимуться у випадку, якщо тематична секція в межах якої буде написано роботу, відповідатиме тій спеціальності, на яку вони мають намір поступати. (У попередньому році спеціальності мав відповідати базовий предмет в цій секції). 
     Випускники підготовчих курсів отримають додаткові бали якщо:
- курси відвідувалися не менше як 3 місяці;
- документи подаватимуться до того ВНЗ на підготовчих курсах якого вчився;
- документи подаються на природничо-математичні та інженерно-технічні спеціальності.
     Пільговикам належатиме 25% бюджетних місць. Ця квота обов’язкова для кожної спеціальності всіх державних ВНЗ.
                                          Пільгові категорії:
1. Діти до 18 років, чиї батьки загинули під час бойових дій;
2. Діти-сироти та діти, які залишилися без батьківської опіки (до 23 років);
3. Інваліди I та II груп, яким не протипоказане навчання на обраній спеціальності;
4. Діти, чиї батьки загинули або стали інвалідами на вугледобувних підприємствах (для гірських спеціальностей);
5. Діти військових і працівників правоохоронних органів, які загинули при виконанні службових обов'язків;
6. Члени сімей шахтарів та гірничорятувальників, які загинули через аварію на шахті ім. Засядька;
7. Діти загиблих шахтарів, шахтарів-інвалідів I та II груп, батьків із стажем роботи під землею не менше 15 років;
8. Чорнобильці: І, ІІ категорій; діти-інваліди чорнобильської катастрофи (до 18 років); діти до 18 років, чиї батьки загинули через чорнобильську катастрофу; діти чорнобильців І категорії (до 18 років).

                           Пріоритет при рівних балах матимуть:
1. Сироти;
2. Члени сімей військових при вступі до вищих військових навчальних закладів та військових підрозділів ВНЗ;
3. Інваліди III групи, а також діти інвалідів з малозабезпечених сімей;
4. Демобілізовані з армії в рік вступу;
5. Діти з багатодітних сімей, у яких п'ять дітей і більше;
6. Медалісти;
7. Інші категорії абітурієнтів, яким ВНЗ віддасть перевагу.
     Увага! Зазначену в переліку послідовність під час формування рейтингів ВНЗ не мають право порушувати. Тобто, приймальна комісія не може перед абітурієнтом-сиротою надати пріоритет абітурієнту із багатодітної родини.
                                   Подача документів
1-31 липня* – подача документів
*До 20 липня мають подати документі ті, хто планує складати іспити або проходити творчий конкурс
21 – 31 липня – складання іспитів
11-31 липня – проведення творчих конкурсів
        Подача документів здійснюватиметься як у паперовій формі, так і у електронній. Електронна заява-онлайн заповнюватиметься на сайті ez.osvitavsim.org.ua . Всю інформацію про абітурієнтів ВНЗ вноситимуть до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО). Стежити за рейтингом можна на сайті системи "Конкурс" (vstup.info), куди будуть передаватися дані з ЄДЕБО.
       Увага! Подати електронну заяву можуть всі, але ті хто має пільги або додаткові бали обов’язково до 31 липня мають з’явитися у приймальній комісії і підтвердити їх наявність документально.
                  Документи які необхідно подати до приймальної комісії:
- атестат і додаток до нього
- сертифікати ЗНО
- копія паспорта
- медична довідка форма № 086-о
- шість фотокарток 3х4
- будь-який інший документ, що підтверджує особливості при зарахуванні.
                                                 Зарахування
        Як і в попередніх роках, у вступній кампанії 2013 р. очікується проведення 3-х хвиль зарахування. 1 серпня 2013 р. до 12:00 ВНЗ на своїх стендах або веб-сайтах мають оприлюднити результати першої хвилі зарахування. До 4 серпня включно "прохідні" абітурієнти мають віднести свої документи до приймальної комісії. До 12:00 5 серпня ВНЗ мають оприлюднити списки 2-ї хвилі зарахування в яких за рахунок тих, хто не приніс оригінали, будуть включені наступні абітурієнти. До 7-го серпня включно оригінали документів мають подати абітурієнти 2-ї хвилі зарахування. До 12:00 8 серпня оприлюднюються списки останньої 3-ї хвилі зарахування, за якою документи слід подати до 10 серпня включно. 11 серпня 2013 р. ВНЗ мають оприлюднити остаточний список зарахованих на бюджетне навчання. Зверніть увагу, що всіх 3-х хвиль зарахування може і не бути, якщо бюджетні місця будуть повністю "укомплектовані" під час 1-ї або 2-ї хвилі.
        Зарахування на контрактне навчання, здійснюватиметься лише після того, як буде здійснене зарахування бюджетників. Останній день зарахування на навчання за контрактом – 25 серпня 2013 р.
                                              Хвилі зарахування:
1 серпня до 12:00 – списки рекомендованих 1 хвилі
(1-4 серпня –подача оригіналів рекомендованих на зарахування)
5 серпня до 12:00 – списки рекомендованих 2 хвилі
(5-7 серпня – подача оригіналів рекомендованих на зарахування)
8 серпня до 12:00 - списки рекомендованих 3 хвилі
(8-10 серпня –подача оригіналів рекомендованих на зарахування)
11 серпня – оголошення результатів зарахування на бюджетні місця
                                 Оголошення результатів зарахування:
11 серпня – оголошення результатів зарахування на державне замовлення
25 серпня – оголошення результатів зарахування на навчання за контрактом. 
Важливо | Переглядів: 561 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

   Відкритий лист до Міністра МОНмолодьспорту та Голови Департаменту атестації кадрів МОНмолодьспорту.
   Протягом більш як 20 років українські уряди декларують підтримку розвитку науки в Україні. На жаль, далі декларацій справа не йде. У цьому дусі діє і профільне міністерство, обіцяючи докласти зусиль для подолання всіх перепон до повернення української науки у світові лідери, але на ділі створюючи все нові й нові перешкоди для науковців.
   Такою перешкодою є надзвичайна бюрократизованість процесу захисту дисертації. Молодий науковець має витратити значну кількість часу та своїх мізерних грошових коштів на зайві адміністративні дії, що відволікають його від основної роботи та, відповідно, погіршують якість його наукових результатів. При цьому, як показала справа псевдолікаря Слюсарчука, бюрократична складність процедури захисту не є перешкодою для зловживань нечесних громадян. Наказ МОНмолодьспорту №1112 від 17.10.12. "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук", що, на перший погляд, покликаний покращити існуючу ситуацію, на жаль, тільки збільшує для молодого науковця кількість паперової роботи сумнівної якості та наукової цінності.
    Схоже на те, що мовчазний протест науковців чиновники міністерства сприймають за підтримку існуючого стану речей. Тому від імені всіх молодих науковців до Вас звертаються Ради молодих вчених провідних наукових центрів України.
     Ми вимагаємо спростити процедуру захисту дисертацій, прибрати з неї застарілі норми, припинити фінансові побори з молодих вчених, зупинити погіршення якості дисертаційних робіт. Для цього ми вимагаємо негайно внести такі зміни у нормативно-правові акти Міністерства і Департаменту:
1. Відмінити наказ №1112 від 17.10.12 "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук" у зв'язку із його шкідливістю для якості наукової роботи.
2. Робити повідомлення про захист дисертацій лише в електронній формі абсолютно безкоштовно і відразу після подання тексту оголошення.
3. Електронні версії авторефератів мають бути у вільному доступі не менше ніж за місяць до захисту дисертацій на сайті установи, де знаходиться спеціалізована вчена рада, і / або на сайті МОНмолодьспорту.
4. Стиль оформлення дисертації має бути регламентованим тільки в цілому, тоді як строгі вимоги щодо внутрішнього оформлення мають бути замінені на рекомендаційні або взагалі скасовані.
5. Оформлення бібліографії має бути вільним з вимогою можливості однозначної ідентифікації джерела по наданій інформації.
6. Відмінити розсилку авторефератів за межі України - в країни, що входили до складу колишнього СРСР.
7. Дозволити написання дисертації англійською мовою (на вибір).
8. Дозволити подавати електронну версію автореферату в форматі pdf.
9. Спростити підготовку документів до захисту: пропонуємо створити єдину програму, яка збирала б всю необхідну МОНмолодьспорту та УкрІНТЕІ інформацію про здобувача, дисертацію, керівника, опонентів, захист тощо.
10. Відмінити написання стенограми.
11. Спростити процедуру проходження переатестації після захисту закордоном, в т.ч. - визнавати захист дисертації закордоном, якщо він відбувся при проходженні спільної аспірантури.
      Ми вимагаємо участі молодих науковців у реформуванні правил підготовки до захисту дисертації.
                                                                       Підтримали:
- Рада молодих вчених Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України та Міжнародного центру молекулярної фізіології НАН України;
- Рада молодих дослідників Інституту молекулярної біології і генетики НАН України
- Рада молодих дослідників Інституту зоології ім. І.І. Шмальгаузена НАН України
- Рада молодих дослідників Інституту харчової біотехнології та геноміки НАН України
- Рада молодих вчених Фізико-хімічного інституту ім. О. В. Богатського НАН України
- Рада молодих вчених Інституту гідробіології НАН України.
Професії | Переглядів: 489 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

     Назва професії походить від англійських слів "copy" (в одному із значень - текст рекламного оголошення) і "write" (писати), що дійсно відповідає обов'язкам копірайтера, які полягають в написанні текстів рекламного характеру - від назви рекламованого продукту і слогану до цілої статті або сценарію ролика. Професійна діяльність, перш за все, має на увазі аналіз, порівняння і інтерпретацію даних, пропозицію нових рішень. Для виконання основного завдання діяльності потрібна періодична взаємодія з людьми, обмін інформацією з колегами. Мета спеціаліста - повідомити яскравою і зрозумілою мовою інформацію в заданому форматі про переваги рекламованого товару або послуги.
                                                 Освіта
      Сьогодні в жодному ВНЗ не навчають такій професії, як копірайтер. Не існує і незалежних курсів, на яких би посвячували в основи цього ремесла. Проте є школи-студії і підготовчі програми при найбільших рекламних мережах. Також є можливість отримати початковий досвід в ході стажувань або проходження практики в рекламних агентствах, багато з яких організовують тренінги для своїх співробітників, але для того, щоб в них брати участь, потрібно добитися зарахування в штат компанії.
      Успіх в цій професії може чекати тих, хто вміє майстерно працювати із словом: журналістів, лінгвістів, філологів, перекладачів. Головне - розуміти, для кого і з якою метою пишеться текст.
      Найчастіше при прийомі на роботу співробітників без необхідного досвіду працедавці керуються не записами в дипломі, а результатами творчих конкурсів і тестових завдань для початківців.
                                    Суміжні спеціальності
      В більшості випадків на посаду копірайтера приходять журналісти, фахівці з філологічною і лінгвістичною освітою. На ній сповна можлива часткова зайнятість і різні режими роботи (віддалена, фріланс), тому частенько на цю позицію претендують молоді фахівці, які прагнуть креативної діяльності і побудови кар'єри в рекламній індустрії.
      Взагалі, стати копірайтером може будь-яка людина, що володіє:
- аналітичним мисленням, оскільки потрібно правильно задати напрям думки;
- творчими здібностями, для того, щоб підійти до рішення задачі нестандартно, придумати ідею, яка відповідатиме брифу і буде відповідати потребам клієнта;
- хорошими знаннями мови, що дозволяють виражати думки образно, яскраво і зрозуміло для певної цільової аудиторії.
                                Професійно важливі якості: 
 - екстравертированість (орієнтація на взаємодію з людьми, товариськість); 
- увага до деталей;
- розвинений об'єм уваги (здатність одночасно сприймати декілька об'єктів);
- здібність до створення образу за словесним описом;
- здібність до образного представлення предметів, процесів і явищ;
- просторово-образне мислення;
- творче мислення;
- ерудованість;
- комунікативні здібності (здібності спілкування і взаємодії з людьми);
- музичні здібності;
- навики письмового викладу інформації;
- навики креслення;
- схильність до конструювання і проектування;
- здатність займатися тривалий час кропіткою роботою.
                                    Функціональні обов'язки
     Серед основних обов'язків копірайтера можна відзначити такі: 
- участь у виробленні стратегії рекламної кампанії;
- пропозиція креативних ідей для просування рекламних продуктів;
- створення статей рекламного характеру, слоганів, сценаріїв;
- адаптація і редагування рекламних текстів.
     Функціональні обов'язки копірайтера, якщо уточнювати формулювання "написання рекламних текстів", досить сильно можуть залежати від конкретного агентства. В одних агентствах коло обов'язків копірайтера дуже широке: фахівці працюють з текстами різних форматів і на різні теми для всіх носіїв, пропонують свої ідеї при розробці рекламних кампаній. Проте їм майже не доводиться мати справи з адаптацією, тобто з переведенням ідей і текстів, створених зарубіжними рекламними фірмами. У інших же агентствах, навпаки, можуть спеціалізуватися на адаптації, або на певному медіанапрямі, або на завданнях клієнтів з вузької сфери бізнесу, наприклад фармацевтики або туризму.
     Окрім уміння писати для копірайтера вкрай важливим є уміння слухати, аналізувати і ставити питання, щоб вибрати зі всього об'єму інформації про рекламований продукт найбільш важливі для цільової аудиторії відомості, розставити їх в порядку пріоритету і використовувати для створення рекламних текстів.
                                         Навички
      Копірайтер в рекламному агентстві повинен вміти працювати в команді, нерідко в авральному режимі і в будь-якій обстановці. Письменник, що потребує повної тиші і окремого кабінету, для того, щоб творити, не зможе стати копірайтером. Окрім відмінного володіння українською мовою і відчуттям стилю, в більшості компаній авторам рекламних текстів необхідно вільно знати англійську мову, у тому числі для адаптації іноземних рекламних текстів, а також впевнено користуватися ПК та Інтернетом.
                                     Плюси та мінуси
      Основним плюсом професії копірайтера в рекламному агентстві є широкий спектр поставлених перед ним завдань. Працюючи з різними форматами і жанрами, спеціаліст постійно розширює свій кругозір, відточує і нарощує необхідні навики - стає "професіоналом-багатоверстатником".
       В крупних рекламних агентствах, де великий штат копірайтерів ділиться по напрямах, такого "обхвату" може і не бути, зате у вузькій спеціалізації, наприклад, в написанні сценаріїв радіороликів, копірайтер стане асом. Правда, називати його будуть вже сценаристом радіореклами.
       Основний мінус в роботі копірайтера - відсутність можливості відпочити від неї. Включившись в процес і почавши думати над поставленим завданням, зосереджений професіонал продовжує виношувати думку і після роботи, і на вихідних, намагаючись черпати ідеї зі всього, що відбувається довкола.
                                         Перспективи
        Талановитий копірайтер, що володіє художнім смаком, здатний досить швидко вирости до керівника креативної групи або до креативного директора. А розвиваючи кар'єру в горизонтальному напрямі, такий фахівець може запропонувати свої послуги з написання текстів в іншій професійній області (наприклад, в політичному піарі, де чітке знання цільової аудиторії і віртуозне володіння словом дуже потрібне), стати спіч-райтером, журналістом або письменником.
Професії | Переглядів: 642 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

        15 листопада цього року Міністерство освіти і науки молоді та спорту України оприлюднило наказ, яким було затверджено нові Умови прийому до вищих навчальних закладів. Попри те, що кожен ВНЗ ще має розробити власні правила прийому та затвердити їх у профільному міністерстві, загалом логіку та хід вступної кампанії 2013 вже визначено.
         Аналіз Умов прийому 2013-го та попередніх років дає підстави зробити висновок про відсутність будь-яких суттєвих змін як у підході до конкурсного відбору, так і у самій процедурі його проведення. Терміни подачі документів для участі в конкурсі не змінилися (початок 1 липня замість 2-го, а закінчення - традиційно 31 липня), ще на рік продовжено дію сертифікатів УЦОЯО попередніх років (тепер з 2008 по 2013 рр.), прохідний бал з профільних (140) та непрофільних (124) предметів залишився на тому ж рівні, можливість подачі документів до п'яти ВНЗ на три напрямки підготовки ніхто зменшити не наважився, три хвилі рекомендованих до зарахування (1, 5 та 8 серпня) також не зазнали змін. Окрім цього, незмінними залишились положення про нарахування по 30, 40, 50 додаткових балів за визначні успіхи у вивченні профільних предметів, до 20 балів - за успішне закінчення підготовчих курсів, а пільговикам залишається право на позаконкурсний вступ та фактично гарантованих 25% місць державного замовлення. Із прийняттям закону "Про засади державної мовної політики", в Умовах прийому з'явився пункт, яким передбачена можливість оприлюднення Правил прийому до вищого навчального закладу мовами меншин у випадку прийняття рішення місцевою радою щодо використання регіональних мов. Однак, така норма впливу на зміст вступної кампанії теж не матиме.
          
Важливо | Переглядів: 437 | Додав: Muhaulyk | Дата: 04 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Досьє професії: Критик 
Професії | Переглядів: 622 | Додав: Muhaulyk | Дата: 01 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Інтернет та навчання: поради вчителеві
Корисна | Переглядів: 690 | Додав: Muhaulyk | Дата: 01 Грудня 2012 | Коментарі (0)


Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0