Досьє професії: Копірайтер
Назва професії походить від англійських слів "copy" (в одному із значень - текст рекламного оголошення) і "write" (писати), що дійсно відповідає обов'язкам копірайтера, які полягають в написанні текстів рекламного характеру - від назви рекламованого продукту і слогану до цілої статті або сценарію ролика. Професійна діяльність, перш за все, має на увазі аналіз, порівняння і інтерпретацію даних, пропозицію нових рішень. Для виконання основного завдання діяльності потрібна періодична взаємодія з людьми, обмін інформацією з колегами. Мета спеціаліста - повідомити яскравою і зрозумілою мовою інформацію в заданому форматі про переваги рекламованого товару або послуги. Освіта Сьогодні в жодному ВНЗ не навчають такій професії, як копірайтер. Не існує і незалежних курсів, на яких би посвячували в основи цього ремесла. Проте є школи-студії і підготовчі програми при найбільших рекламних мережах. Також є можливість отримати початковий досвід в ході стажувань або проходження практики в рекламних агентствах, багато з яких організовують тренінги для своїх співробітників, але для того, щоб в них брати участь, потрібно добитися зарахування в штат компанії. Успіх в цій професії може чекати тих, хто вміє майстерно працювати із словом: журналістів, лінгвістів, філологів, перекладачів. Головне - розуміти, для кого і з якою метою пишеться текст. Найчастіше при прийомі на роботу співробітників без необхідного досвіду працедавці керуються не записами в дипломі, а результатами творчих конкурсів і тестових завдань для початківців. Суміжні спеціальності В більшості випадків на посаду копірайтера приходять журналісти, фахівці з філологічною і лінгвістичною освітою. На ній сповна можлива часткова зайнятість і різні режими роботи (віддалена, фріланс), тому частенько на цю позицію претендують молоді фахівці, які прагнуть креативної діяльності і побудови кар'єри в рекламній індустрії. Взагалі, стати копірайтером може будь-яка людина, що володіє: - аналітичним мисленням, оскільки потрібно правильно задати напрям думки; - творчими здібностями, для того, щоб підійти до рішення задачі нестандартно, придумати ідею, яка відповідатиме брифу і буде відповідати потребам клієнта; - хорошими знаннями мови, що дозволяють виражати думки образно, яскраво і зрозуміло для певної цільової аудиторії. Професійно важливі якості: - екстравертированість (орієнтація на взаємодію з людьми, товариськість); - увага до деталей; - розвинений об'єм уваги (здатність одночасно сприймати декілька об'єктів); - здібність до створення образу за словесним описом; - здібність до образного представлення предметів, процесів і явищ; - просторово-образне мислення; - творче мислення; - ерудованість; - комунікативні здібності (здібності спілкування і взаємодії з людьми); - музичні здібності; - навики письмового викладу інформації; - навики креслення; - схильність до конструювання і проектування; - здатність займатися тривалий час кропіткою роботою. Функціональні обов'язки Серед основних обов'язків копірайтера можна відзначити такі: - участь у виробленні стратегії рекламної кампанії; - пропозиція креативних ідей для просування рекламних продуктів; - створення статей рекламного характеру, слоганів, сценаріїв; - адаптація і редагування рекламних текстів. Функціональні обов'язки копірайтера, якщо уточнювати формулювання "написання рекламних текстів", досить сильно можуть залежати від конкретного агентства. В одних агентствах коло обов'язків копірайтера дуже широке: фахівці працюють з текстами різних форматів і на різні теми для всіх носіїв, пропонують свої ідеї при розробці рекламних кампаній. Проте їм майже не доводиться мати справи з адаптацією, тобто з переведенням ідей і текстів, створених зарубіжними рекламними фірмами. У інших же агентствах, навпаки, можуть спеціалізуватися на адаптації, або на певному медіанапрямі, або на завданнях клієнтів з вузької сфери бізнесу, наприклад фармацевтики або туризму. Окрім уміння писати для копірайтера вкрай важливим є уміння слухати, аналізувати і ставити питання, щоб вибрати зі всього об'єму інформації про рекламований продукт найбільш важливі для цільової аудиторії відомості, розставити їх в порядку пріоритету і використовувати для створення рекламних текстів. Навички Копірайтер в рекламному агентстві повинен вміти працювати в команді, нерідко в авральному режимі і в будь-якій обстановці. Письменник, що потребує повної тиші і окремого кабінету, для того, щоб творити, не зможе стати копірайтером. Окрім відмінного володіння українською мовою і відчуттям стилю, в більшості компаній авторам рекламних текстів необхідно вільно знати англійську мову, у тому числі для адаптації іноземних рекламних текстів, а також впевнено користуватися ПК та Інтернетом. Плюси та мінуси Основним плюсом професії копірайтера в рекламному агентстві є широкий спектр поставлених перед ним завдань. Працюючи з різними форматами і жанрами, спеціаліст постійно розширює свій кругозір, відточує і нарощує необхідні навики - стає "професіоналом-багатоверстатником". В крупних рекламних агентствах, де великий штат копірайтерів ділиться по напрямах, такого "обхвату" може і не бути, зате у вузькій спеціалізації, наприклад, в написанні сценаріїв радіороликів, копірайтер стане асом. Правда, називати його будуть вже сценаристом радіореклами. Основний мінус в роботі копірайтера - відсутність можливості відпочити від неї. Включившись в процес і почавши думати над поставленим завданням, зосереджений професіонал продовжує виношувати думку і після роботи, і на вихідних, намагаючись черпати ідеї зі всього, що відбувається довкола. Перспективи Талановитий копірайтер, що володіє художнім смаком, здатний досить швидко вирости до керівника креативної групи або до креативного директора. А розвиваючи кар'єру в горизонтальному напрямі, такий фахівець може запропонувати свої послуги з написання текстів в іншій професійній області (наприклад, в політичному піарі, де чітке знання цільової аудиторії і віртуозне володіння словом дуже потрібне), стати спіч-райтером, журналістом або письменником.
|
Категорія: Професії | Додав: Muhaulyk (09 Грудня 2012) |
Переглядів: 644 | Рейтинг: 0.0/0 |
|
Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|