ВМРК

Субота, 04 Травня 2024, 05:40:52

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

У розділі матеріалів: 4
Показано матеріалів: 1-4

       Вибір майбутньої професії - один з перших серйозних кроків, які доводиться робити випускнику школи. Завершуючи навчання лише невелика кількість школярів точно знає куди вступати. Критерії вибору у більшості однакові: престижність професії, можливість гарно заробляти, і лише в деяких випадках, особиста зацікавленість фахом. В результаті такого підходу до обрання майбутньої "справи всього життя” маємо велику кількість економістів, юристів та менеджерів. Це відбувається через обмежену обізнаність щодо інших професій. Однією з них є фах історика. 
       Побутує думка, що історична освіта - це прямий шлях до викладацької діяльності, що випускники цього напрямку мають лише одну перспективу - вчитель історії у школі. Дане судження є лише стереотипом, який не має об’єктивного підґрунтя. Протягом століть історична освіта була показником високих інтелектуальних здібностей, давала можливість добре заробляти та самореалізуватися. До сьогоднішнього дня не змінилося нічого, окрім того, що історія стала більш цікавою. Сьогодні історія - це не просто банальне зубріння дат та подій. Це наука, що дозволяє поринути у романтичний світ минулого, зрозуміти багато того, що відбувається сьогодні.
       Освічена людина - це рідкість, оскільки освіченість припускає таку ступінь знайомства з різними сторонами людської культури, яку інші окремі галузі знання просто не в змозі дати, на відміну від історичного напряму. Отже, варто більш детально розібратися, що вивчають студенти цього напрямку, які перспективи очікують на випускників істориків, а також де готують кращих фахівців у цій галузі. 
                    Що вивчають історики? 
         Майбутні історики мають справу з усією історією людства, від появи людини до сьогодення, і з усіма її сторонами - економікою, політикою, культурою. Майбутній історик отримує можливість дізнатися одночасно про єгипетські піраміди та про перспективи виборів американського президента, про замки Луари та про тенденції економічного розвитку сучасного світу. При цьому мова йде не тільки про знання, які студенти отримують в рамках звичайних історичних дисциплін. Зазвичай студенти слухають ще й окремі курси з економіки, психології, комп'ютерних технологій, ораторської майстерності, історії українського та зарубіжного мистецтва, а також багато іншого. На високому рівні майбутні історики вивчають й іноземні мови. Кожен випускник, як правило, володіє не менше ніж двома іноземними мовами. Під час здобуття фаху історика студент отримує вміння логічно, швидко та широко мислити. Також у більшості вузів існує можливість реалізувати творчий потенціал. 
          Як правило студент сам може обрати, що він хоче вивчати. Серед базових дисциплін, якими мають оволодіти майбутні історики: новітня історія, українська історія, етнополітика, історія зарубіжних країн, історія стародавнього світу та середніх віків, археологія, музеєзнавство, етнологія, краєзнавство, а також багато іншого. 
          Студенти історичного напряму дізнаються багато нового та корисного. Археографія, архонтологія, боністика, вексилологія, генетична генеалогія, геральдика, дипломатика, палеографія, сфрагістика, фалеристика - далеко не весь перелік цікавинок, які очікують на майбутніх студентів - істориків. 
                       Ким працюють історики? 
          Отримавши різнобічну та глибоку гуманітарну освіту і мовну підготовку, випускники історичного напряму працюють у різних сферах. Звісно хтось обирає роботу вченими або викладачами школи, інші працюють в політичних фондах, аналітичних центрах, у сфері бізнесу. Також історики мають можливість працювати в журналістиці та на телебаченні. Ще один напрямок працевлаштування - сфера менеджменту та органи державного управління. Випускники історичних факультетів можуть зробити кар'єру на посаді спічрайтерів та аналітиків. В їх обов'язки входить складання оглядів, аналіз явищ в динаміці. Досить велика кількість істориків працюють особистими радниками або іміджмейкерами видатних політиків та громадських діячів. Ще у період навчання в Україні майбутній історик може пройти стажування у Верховній Раді та спробувати себе у політичній сфері.
           Історики процвітають там, де потрібні аналітичні здібності: за роки навчання формується звичка постійного порівняння та аналізу; виробляється автоматичний навик виявляти казуальні зв'язки - що до чого може призвести. Важлива властивість істориків - вміння аргументувати свою точку зору: формулювати ідеї, відстоювати їх у полеміці. Ще один навик, який затребуваний у роботодавців, - здатність логічно говорити і структурувати письмову мову. 
           Міцний фундамент отриманої історичної освіти дозволяє будувати практично будь-яку кар'єру. Мабуть кращим свідченням перспективності професії є самі випускники історичного напряму, що досягли неабияких успіхів. Серед них: Х’ю Лорі, Катерина Осадча, Патрік Зюскінд, Дональд Туск, Володимир Литвин, Ігор Литовченко та багато інших. 
                       Де навчають істориків? 
Вибір вищого навчального закладу є не менш важливим за вибір професії, адже саме престижний диплом дасть більше можливостей для кар’єрного розвитку. Чим кращим є університет, тим більше знань можна отримати. Якісну історичну освіту можна отримати як в Україні, так і закордоном. Допровідних закордонних навчальних закладів, що готують справді висококваліфікованих фахівців належать: Яґеллонський університет, Мюнхенський університет Людвіга - Максиміліана, Оксфордський університет, Нанкінський університет, Празький університет, Кембриджський університет, Манчестерський університет та інші. В Україні якісну підготовку істориків здійснюють КНУ ім.Т.Г.Шевченка, НУ "Києво-Могилянська академія", НУ "Острозька академія". 
        Хороша освіта складається з багатьох показників. Серед таких показників можна виділити: загальний освітній і культурний рівень, якість підготовки безпосередньо за фахом, соціальне і культурне середовище, в якому проходить навчання і, нарешті, перспективи після закінчення ВНЗ. Всі ці показники прекрасно відтворюються саме в історичній освіті.

 А.Держановська, ред. Я.Коваленко

Професії | Переглядів: 575 | Додав: Muhaulyk | Дата: 15 Грудня 2012 | Коментарі (0)

   Відкритий лист до Міністра МОНмолодьспорту та Голови Департаменту атестації кадрів МОНмолодьспорту.
   Протягом більш як 20 років українські уряди декларують підтримку розвитку науки в Україні. На жаль, далі декларацій справа не йде. У цьому дусі діє і профільне міністерство, обіцяючи докласти зусиль для подолання всіх перепон до повернення української науки у світові лідери, але на ділі створюючи все нові й нові перешкоди для науковців.
   Такою перешкодою є надзвичайна бюрократизованість процесу захисту дисертації. Молодий науковець має витратити значну кількість часу та своїх мізерних грошових коштів на зайві адміністративні дії, що відволікають його від основної роботи та, відповідно, погіршують якість його наукових результатів. При цьому, як показала справа псевдолікаря Слюсарчука, бюрократична складність процедури захисту не є перешкодою для зловживань нечесних громадян. Наказ МОНмолодьспорту №1112 від 17.10.12. "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук", що, на перший погляд, покликаний покращити існуючу ситуацію, на жаль, тільки збільшує для молодого науковця кількість паперової роботи сумнівної якості та наукової цінності.
    Схоже на те, що мовчазний протест науковців чиновники міністерства сприймають за підтримку існуючого стану речей. Тому від імені всіх молодих науковців до Вас звертаються Ради молодих вчених провідних наукових центрів України.
     Ми вимагаємо спростити процедуру захисту дисертацій, прибрати з неї застарілі норми, припинити фінансові побори з молодих вчених, зупинити погіршення якості дисертаційних робіт. Для цього ми вимагаємо негайно внести такі зміни у нормативно-правові акти Міністерства і Департаменту:
1. Відмінити наказ №1112 від 17.10.12 "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук" у зв'язку із його шкідливістю для якості наукової роботи.
2. Робити повідомлення про захист дисертацій лише в електронній формі абсолютно безкоштовно і відразу після подання тексту оголошення.
3. Електронні версії авторефератів мають бути у вільному доступі не менше ніж за місяць до захисту дисертацій на сайті установи, де знаходиться спеціалізована вчена рада, і / або на сайті МОНмолодьспорту.
4. Стиль оформлення дисертації має бути регламентованим тільки в цілому, тоді як строгі вимоги щодо внутрішнього оформлення мають бути замінені на рекомендаційні або взагалі скасовані.
5. Оформлення бібліографії має бути вільним з вимогою можливості однозначної ідентифікації джерела по наданій інформації.
6. Відмінити розсилку авторефератів за межі України - в країни, що входили до складу колишнього СРСР.
7. Дозволити написання дисертації англійською мовою (на вибір).
8. Дозволити подавати електронну версію автореферату в форматі pdf.
9. Спростити підготовку документів до захисту: пропонуємо створити єдину програму, яка збирала б всю необхідну МОНмолодьспорту та УкрІНТЕІ інформацію про здобувача, дисертацію, керівника, опонентів, захист тощо.
10. Відмінити написання стенограми.
11. Спростити процедуру проходження переатестації після захисту закордоном, в т.ч. - визнавати захист дисертації закордоном, якщо він відбувся при проходженні спільної аспірантури.
      Ми вимагаємо участі молодих науковців у реформуванні правил підготовки до захисту дисертації.
                                                                       Підтримали:
- Рада молодих вчених Інституту фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України та Міжнародного центру молекулярної фізіології НАН України;
- Рада молодих дослідників Інституту молекулярної біології і генетики НАН України
- Рада молодих дослідників Інституту зоології ім. І.І. Шмальгаузена НАН України
- Рада молодих дослідників Інституту харчової біотехнології та геноміки НАН України
- Рада молодих вчених Фізико-хімічного інституту ім. О. В. Богатського НАН України
- Рада молодих вчених Інституту гідробіології НАН України.
Професії | Переглядів: 489 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

     Назва професії походить від англійських слів "copy" (в одному із значень - текст рекламного оголошення) і "write" (писати), що дійсно відповідає обов'язкам копірайтера, які полягають в написанні текстів рекламного характеру - від назви рекламованого продукту і слогану до цілої статті або сценарію ролика. Професійна діяльність, перш за все, має на увазі аналіз, порівняння і інтерпретацію даних, пропозицію нових рішень. Для виконання основного завдання діяльності потрібна періодична взаємодія з людьми, обмін інформацією з колегами. Мета спеціаліста - повідомити яскравою і зрозумілою мовою інформацію в заданому форматі про переваги рекламованого товару або послуги.
                                                 Освіта
      Сьогодні в жодному ВНЗ не навчають такій професії, як копірайтер. Не існує і незалежних курсів, на яких би посвячували в основи цього ремесла. Проте є школи-студії і підготовчі програми при найбільших рекламних мережах. Також є можливість отримати початковий досвід в ході стажувань або проходження практики в рекламних агентствах, багато з яких організовують тренінги для своїх співробітників, але для того, щоб в них брати участь, потрібно добитися зарахування в штат компанії.
      Успіх в цій професії може чекати тих, хто вміє майстерно працювати із словом: журналістів, лінгвістів, філологів, перекладачів. Головне - розуміти, для кого і з якою метою пишеться текст.
      Найчастіше при прийомі на роботу співробітників без необхідного досвіду працедавці керуються не записами в дипломі, а результатами творчих конкурсів і тестових завдань для початківців.
                                    Суміжні спеціальності
      В більшості випадків на посаду копірайтера приходять журналісти, фахівці з філологічною і лінгвістичною освітою. На ній сповна можлива часткова зайнятість і різні режими роботи (віддалена, фріланс), тому частенько на цю позицію претендують молоді фахівці, які прагнуть креативної діяльності і побудови кар'єри в рекламній індустрії.
      Взагалі, стати копірайтером може будь-яка людина, що володіє:
- аналітичним мисленням, оскільки потрібно правильно задати напрям думки;
- творчими здібностями, для того, щоб підійти до рішення задачі нестандартно, придумати ідею, яка відповідатиме брифу і буде відповідати потребам клієнта;
- хорошими знаннями мови, що дозволяють виражати думки образно, яскраво і зрозуміло для певної цільової аудиторії.
                                Професійно важливі якості: 
 - екстравертированість (орієнтація на взаємодію з людьми, товариськість); 
- увага до деталей;
- розвинений об'єм уваги (здатність одночасно сприймати декілька об'єктів);
- здібність до створення образу за словесним описом;
- здібність до образного представлення предметів, процесів і явищ;
- просторово-образне мислення;
- творче мислення;
- ерудованість;
- комунікативні здібності (здібності спілкування і взаємодії з людьми);
- музичні здібності;
- навики письмового викладу інформації;
- навики креслення;
- схильність до конструювання і проектування;
- здатність займатися тривалий час кропіткою роботою.
                                    Функціональні обов'язки
     Серед основних обов'язків копірайтера можна відзначити такі: 
- участь у виробленні стратегії рекламної кампанії;
- пропозиція креативних ідей для просування рекламних продуктів;
- створення статей рекламного характеру, слоганів, сценаріїв;
- адаптація і редагування рекламних текстів.
     Функціональні обов'язки копірайтера, якщо уточнювати формулювання "написання рекламних текстів", досить сильно можуть залежати від конкретного агентства. В одних агентствах коло обов'язків копірайтера дуже широке: фахівці працюють з текстами різних форматів і на різні теми для всіх носіїв, пропонують свої ідеї при розробці рекламних кампаній. Проте їм майже не доводиться мати справи з адаптацією, тобто з переведенням ідей і текстів, створених зарубіжними рекламними фірмами. У інших же агентствах, навпаки, можуть спеціалізуватися на адаптації, або на певному медіанапрямі, або на завданнях клієнтів з вузької сфери бізнесу, наприклад фармацевтики або туризму.
     Окрім уміння писати для копірайтера вкрай важливим є уміння слухати, аналізувати і ставити питання, щоб вибрати зі всього об'єму інформації про рекламований продукт найбільш важливі для цільової аудиторії відомості, розставити їх в порядку пріоритету і використовувати для створення рекламних текстів.
                                         Навички
      Копірайтер в рекламному агентстві повинен вміти працювати в команді, нерідко в авральному режимі і в будь-якій обстановці. Письменник, що потребує повної тиші і окремого кабінету, для того, щоб творити, не зможе стати копірайтером. Окрім відмінного володіння українською мовою і відчуттям стилю, в більшості компаній авторам рекламних текстів необхідно вільно знати англійську мову, у тому числі для адаптації іноземних рекламних текстів, а також впевнено користуватися ПК та Інтернетом.
                                     Плюси та мінуси
      Основним плюсом професії копірайтера в рекламному агентстві є широкий спектр поставлених перед ним завдань. Працюючи з різними форматами і жанрами, спеціаліст постійно розширює свій кругозір, відточує і нарощує необхідні навики - стає "професіоналом-багатоверстатником".
       В крупних рекламних агентствах, де великий штат копірайтерів ділиться по напрямах, такого "обхвату" може і не бути, зате у вузькій спеціалізації, наприклад, в написанні сценаріїв радіороликів, копірайтер стане асом. Правда, називати його будуть вже сценаристом радіореклами.
       Основний мінус в роботі копірайтера - відсутність можливості відпочити від неї. Включившись в процес і почавши думати над поставленим завданням, зосереджений професіонал продовжує виношувати думку і після роботи, і на вихідних, намагаючись черпати ідеї зі всього, що відбувається довкола.
                                         Перспективи
        Талановитий копірайтер, що володіє художнім смаком, здатний досить швидко вирости до керівника креативної групи або до креативного директора. А розвиваючи кар'єру в горизонтальному напрямі, такий фахівець може запропонувати свої послуги з написання текстів в іншій професійній області (наприклад, в політичному піарі, де чітке знання цільової аудиторії і віртуозне володіння словом дуже потрібне), стати спіч-райтером, журналістом або письменником.
Професії | Переглядів: 642 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Досьє професії: Критик 
Професії | Переглядів: 622 | Додав: Muhaulyk | Дата: 01 Грудня 2012 | Коментарі (0)


Категорії розділу

Професії [4]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Якій музиці ви надаєте перевагу?
Всього відповідей: 14

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0