У розділі матеріалів: 12 Показано матеріалів: 1-10
Доброго дня! В мене є питання, щодо оплати праці вчителя вищої категорії, стаж 25 років, за дипломом вчитель фізики та математики, атестація 2009 рік як вчителя фізики, (1999 рік атестація як вчителя математики та інформатики) , курси фізики - 2010 рік, курси інформатики 2012 рік, викладаю фізику, астрономію та інформатику. Як повинна нараховуватися, згідно чинного законодавства, оплата за проведені уроки астрономії, фізики та інформатики, якщо наступна атестація в березні 2014 року? По факту оплата йде згідно вищої категорії лише за 6 годин фізики, інші предмети (астрономія та інформатика) з вересня оплата за категорією спеціаліст. Основними нормативно-правовими актами, що регулюють Ваше питання є: Закон України "Про загальну середню освіту", затверджена Міністерством Освіти України Інструкція "Про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти", а також Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене Наказом МОН № 930 від 06.10.2010 р. Відповідно до ст 4. Інструкції "Про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти" посадові оклади працівників освіти встановлюються на основі діючих кваліфікаційних вимог. Ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються керівниками закладів та установ освіти при тарифікації за наслідками атестації. Відповідно до статті 63 вище вказаної Інструкції оплата праці педагогічних працівників установ і закладів освіти провадиться виходячи із встановлених ставок заробітної плати (посадових окладів) з урахуванням підвищень, фактичного обсягу педагогічної роботи, доплат та надбавок. Стаття 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників говорить, що вчителі та викладачі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти. Закон України "Про загальну вищу освіту", а саме: стаття 25 дає визначення терміну "педагогічне навантаження". Згідно з цією статтею педагогічне навантаження - це навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності - час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу. Відповідно до вище наведених статей нормативно-правових актів, можна сформулювати відповідь на ваше питання: стаття 3.25 Типового положення дає вам підстави на отримання заробітної плати за категорією спеціаліст вищої категорії, якщо при атестації з предмета, який Ви викладаєте за спеціальністю, предмети вашого зацікавлення (інформатика, астрономія) складали ваше педагогічне навантаження.
Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Лавренюк Б., Кравець М., Войчишин О., Кренціль Б. Перевірив - Куратор юридичної клініки "Pro bono" при НаУОА - Тарас Хмарук. |
Закінчила педагогічну академію з червоним дипломом (магістратуру), спеціальність вчитель початкових класів + фізична культура. В школі місця не було, пішла працювати вихователем в садочок. Оклад 1474грн, з них чистими виплачують 1435грн. Обіцяли всім спочатку підйомні, але як пришла в ВУЗ за ними, то мені відповіли , що садочки не виплачують. Сьогодні ще дізналась , що мали при першій зарплаті виплатити 1000грн за червоний диплом . Також ніхто не дав. Одній знайомій тоді дали і 1000 і 5000 підйомних. Чи можу я отримати ті чи інші гроші ще??? Чи правильно мені нараховують зарплату? Влаштувалася з 1 вересня цього року. Якщо так, то на що мені опиратися. На законодавчому рівні дане питання регулюється Наказом Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Порядку надання одноразової адресної грошової допомоги деяким категоріям випускників вищих навчальних закладів у 2013 році" від 12.06.2013 р. та Наказом Міністерства освіти "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти" від 15.04.1993 р. Одноразова адресна грошова допомога (підйомні) надаються особам, які: є випускниками випускникам денної форми навчання, які навчались за рахунок бюджетних коштів за державним замовленням у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації державної та комунальної форм власності незалежно від підпорядкування; у 2012-2013 навчальному році здобули освіту за напрямами і спеціальностями педагогічного профілю; уклали на строк не менш як три роки договір про роботу на посадах педагогічних працівників у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах. Нарахування допомоги здійснюється у вищому навчальному закладі. Для цього випускник повинен до 10 жовтня 2013 р. подати заяву про надання допомоги, копію трудової книжки та копію договору. Випускник зобов’язаний повернути суму виплат закладу у разі: відмови випускника приступити до роботи за призначенням, звільнення його з ініціативи адміністрації за порушення трудової дисципліни, звільнення за власним бажанням протягом трьох років від початку роботи у загальноосвітньому та професійно-технічному навчальному закладі. Ви не можете отримати "підйомні", оскільки дитячі садочки не входять в перелік закладів, працевлаштування в яких надає таке право. Виплати випускникам за червоний диплом на законодавчому рівні не регулюються, тобто доплата до заробітної плати не здійснюється. Щодо правильності нарахування зарплати, то згідно з п. 4 ч. 3 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються керівниками закладів та установ освіти при тарифікації за наслідками атестації. Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Лавренюк Б., Кравець М., Войчишин О., Кренціль Б. Перевірив - Куратор юридичної клініки "Pro bono" при НаУОА - Тарас Хмарук. |
Добрий день! Допоможіть будь-ласка правовою консультацією. Моя донька навчається в 10 класі на відмінно, та претендує на отримання Золотої медалі. В травні місяці нам запропонували путівку на санаторно-курортне лікування. Класний керівник застерігає нас ,що може статися так, що донька не отримає медаль, тому що в неї будуть пропуски занять, тобто в кінці навчального року підраховується загальна кількість пропусків занять і при певній кількості пропусків медаль не надається, навіть якщо з оцінками все добре. В якому документі чи нормативному акті можна довідатися про граничну кількість пропусків занять, за якою медаль не надається. І чи це дійсно так? Дитина не може полікуватися, щоб тільки отримати Золоту медаль? Відповідно до ст. 23 Закону України "Про загальну середню освіту" № 651-XIV від 13 травня 1999 року: "Для учнів (вихованців) встановлюються різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, статутом загальноосвітнього навчального закладу." Відповідно до п. 2.1 Наказу Міністерства освіти і науки України № 584 від 13.12.2000 Про затвердження Положення про золоту медаль "За високі досягнення у навчанні" та срібну медаль "За досягнення у навчанні": "Золотою медаллю нагороджуються випускники навчальних закладів, які за період навчання у старшій школі досягли високих успіхів у навчанні та за результатами семестрового, річного оцінювання і державної підсумкової атестації мають досягнення у навчанні 10-12 балів з предметів навчального плану." На підставі вищезазначеного можна зробити висновок, що учень вправі отримати Золоту медаль, якщо він досяг високих успіхів у навчанні має досягнення 10-12 балів з предметів навчального плану, жодних інших умов не встановлено на законодавчому рівні.
Відповідь підготувала студентка Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі УДУФМТ - Мінакова Інна Олександрівна.
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ладан Олег Михайлович. |
Добрий день! Звертається до Вас викладач одного із коледжів України. В даному навчальному закладі працюю з 1999 року: спочатку лаборантом і за сумісництвом викладачем, а з 2003 року - штатним викладачем спец. дисциплін. За освітою я інженер-механік, викладаю такі дисципліни як "Інженерна та комп’ютерна графіка", "Технічне редагування" тощо. Задля можливості викладання комп’ютерної графіки у 2004 році я пройшла стажування на курсах, після чого була атестована на 2 категорію. Всі вищевказані предмети я викладаю вже протягом майже 9 років, загальний педагогічний стаж складає 11 років 9 місяців. За цей час пройшла дві атестації, попередньо пройшовши стажування по всіх дисциплінах, які мені були закладені у навантаження. Результатом цього стало отримання мною у травні 2012 року вищої категорії, маю у своєму доробку багато методичних розробок, навчальних посібників внутрішнього користування, є членом методичної ради, головою циклової комісії з питань стандартизації та метрології. Диплом я отримала за радянських часів, до виходу на пенсію мені залишається 2 роки, на утриманні маю сина-студента 4 курсу вищого навчального закладу (батько помер). У зв’язку з тим, що адміністрація навчального закладу ставить питання про зменшення кількості годин річного навантаження в середньому на 60-70 %, мотивуючи це невідповідністю диплому дисциплінам, що я викладаю, хоча я і зараз не заперечую проти подальшого стажування і вдосконалення майстерності шляхом як самоосвіти, так і навчання в неробочий час в одному з вищих навчальних закладів міста (погодження з боку кафедри я отримала), прошу надати мені юридичну допомогу з таких питань: 1. Якими законами і положеннями Міністерства освіти та науки України регламентується порядок зменшення навантаження викладача? 2. Чи правомірні дії адміністрації щодо мене в світлі вищевказаних обставин? 3. До яких адміністративних та юридичних органів я можу звернутись за допомогою для захисту та вирішення мого питання?
Згідно зі ст. 25 Закону "Про загальну середню освіту", педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності - час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу.
Педагогічне навантаження вихователя загальноосвітнього навчального закладу становить 30 годин, вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) - 25 годин на тиждень, що становить тарифну ставку.
Розподіл педагогічного навантаження у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється його керівником і затверджується відповідним органом управління освітою.
Педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою цієї статті, встановлюється тільки за його згодою.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів (органами виконавчої влади), що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю (про зміну істотної умови праці керівник установи повинен попередити працівника за 2 місяці - Ст.32 Кодексу законів про працю України).
Згідно п. 20 Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом МОН N455 від 20.12.93 Власник або уповноважений ним орган (керівник) закладу освіти зобов'язаний доводити до відома педагогічних працівників у кінці навчального року (до надання відпустки) педагогічне навантаження в наступному навчальному році;
Згідно з Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. N 778, обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Таким чином, керівництво навчального закладу може зменшити Вам навантаження, якщо зробить це не протягом навчального року, за винятком зміни кількості годин предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за Вашою письмовою згодою. Також без Вашої згоди не може бути встановлене навантаження нижче тарифної ставки.
Відповідно до п. 3.21 Типового Положення "Про атестацію педагогічних працівників" Особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, прийняті на посади педагогічних працівників за умови проходження ними підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту. Тобто остання атестація яку Ви проходили підтвердила Вашу посаду і кваліфікацію, про невідповідність диплому дисциплінам, що Ви викладаєте не може бути і мови.
Законодавством не передбачена можливість посилання на будь-яку невідповідність документа про освіту, як на підставу для зменшення навантаження.
Ви можете звернутися до керівника навчального закладу, як до особи, відповідальної за встановлення педагогічного навантаження, профспілкового органу за захистом своїх трудових прав (Ст. 21 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності"), Міністерства освіти і науки України, районного відділення Міністерства освіти і науки, власника приватного закладу та до місцевого органу управління освітою.
Відповідь підготували студенти Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі УДУФМТ - Мельникович Богдан Андрійович та Бідун Лілія Валеріївна.
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ніколенко Артем Євгенійович. |
Я здобув вищу освіту за спеціальністю "Релігієзнавство", які навчальні дисципліни дозволено викладати спеціалісту релігієзнавцю? Шановний дописувачу! В чинному законодавстві України немає нормативно-правового акту, який би чітко вказував на те, які дисципліни може виладати особа після здобуття освіти за конкретною спеціальністю. Кожен університет самостійно визначає в умовах прийняття на певний факультет та певну спеціальність, які саме дисципліни може викладати той чи інший випускник по завершенню навчання. Цей перелік визначається на основі навчальних планів, що їх затверджує та впроваджує університет - таким чином вважається, що студент після прослуховування та здачі певного курсу стає, ніби, компетентним в його викладанні. Тому радимо Вам звернутися до адміністрації університету чи факультету, який Ви закінчували з проханням надати таку інформацію. Відповідь підготували керівник юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Марія Цип'ящук. |
Доброго дня! У моїх дітей, які вчаться у невеличкій сільській школі на Закарпатті, в Перечинському районі, - педагог організатор-фахівець, що організує позакласну і позашкільну роботу - пенсіонер, яка вже більше 5 років на пенсії , при тому людина без будь-якої освіти взагалі - середня школа. Вона погано ставиться до учнів, часто ображає, готує різні заходи ще, здається по СРСР- ким стандартам і нормам ( про що свідчать результати цих заходів, як правило нудні, постійно одне й те саме), не застосовуючи новітніх методів і прийомів. Інколи по необхідності навіть заміняє педагогів, і це взагалі без педагогічної освіти, зауважу, що працює так все своє життя , і нікому до цього не має діла. Прошу порадити, що робити батькам, щоб вирішити цей абсурд?
Право на освіту - це право людини на здобуття певного обсягу знань, культурних навичок, професійної орієнтації, які необхідні для успішної життєдіяльності в умовах сучасного суспільства.
За положенням статті 53 Конституції України, право на освіту гарантовано кожному. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних закладах. Право на освіту гарантується кожній людині на принципах рівності, визначених статтею 24 Конституції України. Визнання права кожної людини на освіту відповідає, зокрема, Загальній декларації прав людини (стаття 26), Міжнародному пакту про екологічні, соціальні та культурні права (стаття 13).
На поставлене Вами питання, повідомляємо таке: Згідно чинного законодавства на сьогоднішній день не встановлено чітких вимог до посади вчителя, у деяких нормативних актах визначено лише певні характеристики, якими має володіти педагогічний працівник (вчитель). Вони зазначені у ст. 24 ЗУ "Про загальну середню освіту" де сказано, що Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки. У ст. 54 ЗУ "Про освіту" вказується, що особа має мати відповідну освіту, професійно-практичну підготовку та фізичний стан яких дозволяє виконувати службові обов'язки. У Постанові КМУ від 27 серпня 2010 р. N 778 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад" дублюються вимоги які передбачені ст. 24 ЗУ "Про загальну середню освіту". Аналізуючи вище наведені вимоги, можна зробити висновок, що перш за все, вчителем може бути особа яка здобула педагогічну освіту, бажано вищу.
Закон України "Про освіту" передбачає професіональну, моральну характеристику педагогічного працівника, указує на те, що відповідність посаді педагогічного працівника визначається за результатами атестації. Порядок атестації педагогічних працівників установлюється Міністерством освіти і науки України.
Важливість і обов'язковість атестації педагогічних працівників, терміни її проведення, перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань передбачені законами "Про загальну середню освіту" (стаття 27), "Про дошкільну освіту" (стаття 32), "Про позашкільну освіту" (стаття 25),"Про професійну освіту" (стаття 45).
Проведення атестації педагогічних працівників регулюється Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 1473 від 20.12. 2011 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12 2010 р. за № 1255/18550), в якому визначені види атестації та її періодичність, повноваження, порядок проведення та реалізація рішень атестаційної комісії.
Згідно даного Положення, а саме п. 1.5., атестація педагогічних працівників навчальних та інших закладів є обов'язковою. У п. 4.1 . вказано, що педагог організатор, зобов'язаний мати повну вищу педагогічну освіту незалежно від спеціальності. А п. 6.3. передбачено: у разі прийняття атестаційною комісією рішення про невідповідність педагогічного працівника займаній посаді керівником навчального чи іншого закладу або органу управлінням освітою може бути прийняте рішення про розірвання трудового договору з додержанням вимог законодавства про працю. Розірвання трудового договору за таких підстав допускається у разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу, яка відповідає його кваліфікації, у тому самому закладі (установі). Наказ про звільнення або переведення працівника за його згодою на іншу роботу за результатами атестації може бути видано лише після розгляду його апеляцій (у разі їх подання) атестаційними комісіями вищого рівня з дотриманням законодавства про працю.
У Вашому випадку необхідно звернутися до директора школи із заявою про те, щоб відсторонити вчителя від педагогічної діяльності до прийняття рішення атестаційної комісії про невідповідність займаній посаді, так як очевидним є порушення вимог стосовно педагогічної освіти.
Відповідно до ч.1 ст.26 ЗУ "Про середню загальну освіту", трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту (1060-12), цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Згідно Кодексу законів про працю, а саме ст.40 передбачено 8 підстав для дострокового розірвання трудового договору. Серед цих підстав нас цікавить п.2 ч.1 вищевказаної статті: "трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом якщо виявлено невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації…". Таким чином, трудовий договір з цією вчителькою може бути розірваний, якщо буде встановлено її недостатню кваліфікацію для виконання покладених на неї трудових обов'язків.
Крім того, відповідно до п.3 ст.40-1 передбачена додаткова підстава розірвання трудового договору - вчинення працівником, який виконує виховні функції, аморального проступку, не сумісного з продовженням даної роботи.
Стосовно іншого аспекту Вашого звернення, а саме того що ця вчителька заміняє інших вчителів, то ст. 30 Кодексу законів про працю передбачено, що працівник повинен виконувати доручену йому роботу особисто і не має права передоручати її виконання іншій особі, за винятком випадків, передбачених законодавством. Враховуючи той факт, що такі заміни здійснюються, а керівництво навчального закладу не реагує, то Ви можете звернутись особисто, чи разом з іншими батьками до відділу освіти районної державної адміністрації. Своє звернення, можна надіслати поштою, бажано рекомендованим листом, або вручити особисто особі, що працює у відділі освіти, проконтролювавши щоб його обов'язково зареєстрували у журналі вхідної кореспонденції. У своєму зверненні Ви маєте вказати про цей факт, та надати інформацію що підтверджує це, а також вказати, що такими діями було порушено ст. 26 Загальної декларації прав людини та ст. 13 міжнародному пакту про екологічні, соціальні та культурні права, та ст. 24 Конституції України. Інформацією може бути аркуш паперу де буде вказано про це, та який буде засвідчений підписами інших батьків. А порушення полягає у тому, що обмежено права Ваших дітей на повний розвиток як людини у зв'язку з тим, що навчає їх особа яка немає необхідної освіти, і таким чином вони перебувають у нерівних умовах з тими, кого навчають педагоги з відповідною освітою.
На останок зазначимо, що у випадку, якщо директор не відреагує на Вашу заяву, Ви також можете звернутися до Відділу освіти із аналогічною скаргою на вчительку та на небажання директора школи сприяти у розв'язанні цієї проблеми.
Сподіваємося, що наша консультація допоможе Вам у вирішенні проблеми та дякуємо за довіру!
Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Оксана Пилипчук, Іван Піддубецький та Станіслав Шлюєв.
Куратор, керівник юридичної клініки "Pro bono" при НаУОА - Марія Цип'ящук. |
1. Скажіть, будь ласка, чи має право інспектор відділу освіти вимагати на перевірку вчорашні поурочні плани-конспекти, чи повинен учитель зберігати теку з конспектами уроків протягом року і за першої вимоги перевіряючого надати їх на перевірку? Якщо так, то де це оформлено законодавчо? Тетяна
Відповідно до Вашого питання повідомляємо наступне:
В параграфі 4 Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів від 23 червня 2000 р. №240 затвердженої Міністерством освіти і науки України в Переліку обов'язкової ділової документації не зазначено поурочних навчальних планів вчителів.
Термін зберігання поурочних планів параграфом 6 також не визначено.
В інших Законах та нормативно-правових актах, щодо поставленого питання нічого не зазначено.
Таким чином, обов’язок зберігання вчителем поурочних планів по закінченні уроку законодавством не передбачений.
Відповідь підготувала студентка Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Бідун Лілія Валеріївна.
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ладан Олег Михайлович. |
Доброго дня! Якщо можете! Дайте будь ласка відповідь. Якщо студент цього року закінчує коледж, в який він поступив за пільгами (Пільги відповідно до Закону про престижність шахтарської праці), чи може він тими самими пільгами скористатись при вступі в університет на І курс за цією спеціальністю. Буду дуже вдячна за відповідь!
Стосовно вашого питання можемо відповісти таке:
Закон України "Про престижність шахтарської праці" від 02.09.2008 №345-VI, додаток 1 до листа МОН від 20.06.2012 № 1/9 - 461 "Про Інформаційні матеріали щодо документів осіб, які мають право на зарахування поза конкурсом, на першочергове зарахування, за співбесідою, за цільовими направленнями та осіб, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів" - не вказують кількість разів можливості використання цих пільг для вступу у певний навчальний заклад, незалежно від його рівня акредитації та спеціальності, яку планує обрати майбутній абітурієнт.
Проаналізувавши законодавство, можна зробити висновок, що студент, який цього року закінчує коледж, в який він поступив по пільгах (пільги відповідно до Закону ВРУ "Про престижність шахтарської праці" від 02.09.2008 №345-VI), може скористатись тими самими пільгами при вступі в університет на 1 курс за цією спеціальністю.
Відповідь підготувала студентка Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Гужва Анна Сергіївна, Федькевич Наталія Михайлівна
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ- Ладан Олег Михайлович. |
Я молодий спеціаліст, працюю другий рік у школі вчителем математики, інформатики в сільській школі. Директор закладу керуючись тим, що я "інформатик", зобов'язує мене друкувати шкільну документацію, грошей за це я звичайно ж не отримую, тому що ставки секретаря ще не ввели. Крім цього, кожного дня я знаходжусь на роботі до 16-17 години мінімум, адже за словами директора у мене 8-годинний робочий день. Скажіть, хто правий і до кого звертатися з цією проблемою? Олена.
Відповідно до поставленого питання, повідомляємо таке:
Згідно зі ст. 25 Закону "Про загальну середню освіту", час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу - це педагогічне навантаження.
Згідно зі ст. 26 Закону "Про Загальну середню освіту", відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади.
Згідно з Типовими правилами внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України (п. 21), затвердженими Наказом МОН від 20.12.93 року, №455, в межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти повинні нести всі види навчально-методичної та науково-дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану і плану науково-дослідної роботи.
Згідно з Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим Постановою КМУ від 14 червня 2000 року № 964, обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором загальноосвітнього навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
Таким чином, тривалість робочих годин визначається директором на основі встановленого педагогічного навантаження, але не більше 40 годин на тиждень (ст. 50 КЗпП України).
Обов'язки працівника визначаються у трудовому договорі, колективному договорі та посадовій інструкції працівника. Таким чином, якщо інше не вказано у зазначених нормативно-правових актах, то Ви не зобов'язані виконувати обов'язки, не передбачені в них.
Проте оскільки директор затверджує обсяг педагогічного навантаження, то він також і визначає кількість робочих годин.
Відповідь підготував, студент Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Мельникович Богдан Андрійович.
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ- Ладан Олег Михайлович. |
Я, на постійній основі 30 років працювала в обласному Інституті післядипломної педагогічної освіти (ІППО) завідувачем кабінету біології, основ здоров'я і хімії. За сумісництвом (25 років) працювала в консультпункті Київської вечірньої міжобласної спецшколи для слабозорих і сліпих учнів учителем біології, хімії, основ здоров'я. Відповідно, маю досвід роботи у такій школі, володію шрифтом Брайля і тифлопедагогічною методикою, пройшла курсову підготовку з дефектології, учитель-методист. За цими критеріями має здійснюватись прийом на роботу у таку спецшколу. Оскільки мій контракт в ОІППО закінчився у липні ц.р. - я хотіла влаштуватися на постійну роботу до цієї спецшколи. Влаштуватись не вдалося. Директор не задовольнила мою заяву, а прийняла за сумісництвом учителем біології, хімії, основ здоров'я іншу особу - песіонерку, інженера за фахом (Закінчила Львівський політехнічний інститут), курсової підготовки з дефектології не проходила, шрифтом Брайля не володіє, тифлопедагогічної методики не знає. Чи правомірно у такому випадку поступив директор школи? Якщо ні, яким чином я можу відстояти своє право на роботу?
Згідно з Постановою КМУ від 03.04.1993 р. № 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій", сумісництво передбачає виконання, крім своєї основної, іншу роботу на умовах трудового договору. Проте законодавством не врегульоване питання про переведення з роботи за сумісництвом на основну роботу. На практиці таке переведення здійснюється шляхом розірвання трудового договору за місцем виконання роботи за сумісництвом і укладання нового договору про влаштування на основну роботу.
Щодо повторного укладання трудового договору застосовуються положення ст. 421 КЗпП України, у другому абзаці якої сказано, що переважне право на укладення трудового договору у разі поворотного прийняття на роботу надається працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації, а також працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.
Згідно зі ст. 22 КЗпП, необґрунтована відмова у прийнятті на роботу забороняється.
Згідно з "Положенням про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" (п. 8), затвердженого Наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції, Міністерства фінансів України від 28.06.93 № 43, звільнення з роботи за сумісництвом провадиться з підстав, передбачених законодавством, а також у разі прийняття працівника, який не є сумісником, чи обмеження сумісництва у зв'язку з особливими умовами та режимом праці без виплати вихідної допомоги. Тобто якщо Ви вирішили перейти на постійну роботу державного підприємства, то керівник може на підставі даного пункту звільнити працівника-сумістника та прийняти Вас на його місце.
Таким чином, по-перше керівник повинен був, відповідно до вашого звернення, надати Вам перевагу перед іншими працівниками. По-друге Ви можете подати заяву про прийняття на роботу на займану Вами раніше посаду. У разі відмови, роботодавець повинен надати обґрунтовану відповідь про причини відмови, при цьому він не може посилатися на те, що дана посада зайнята працівником, що займає її за сумісництвом.
У разі відмови від прийняття на роботу, Ви можете подати позов про визнання незаконною відмови в прийнятті на роботу до суду.
Відповідь підготував студент Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі (УДУФМТ) - Мельникович Богдан Андрійович.
Куратор, юрисконсульт відділу юридична клініка "Надія" при УДУФМТ - Ніколенко Артем Євгенійович. |
|
Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 18 Гостей: 18 Користувачів: 0
|