ВМРК

П`ятниця, 03 Травня 2024, 21:12:43

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Всього матеріалів в каталозі: 64
Показано матеріалів: 11-20
Сторінки: « 1 2 3 4 ... 6 7 »

         Доброго дня!
         В мене є питання, щодо оплати праці вчителя вищої категорії, стаж 25 років, за дипломом вчитель фізики та математики, атестація 2009 рік як вчителя фізики, (1999 рік атестація як вчителя математики та інформатики) , курси фізики - 2010 рік, курси інформатики 2012 рік, викладаю фізику, астрономію та інформатику. Як повинна нараховуватися, згідно чинного законодавства, оплата за проведені уроки астрономії, фізики та інформатики, якщо наступна атестація в березні 2014 року? По факту оплата йде згідно вищої категорії лише за 6 годин фізики, інші предмети (астрономія та інформатика) з вересня оплата за категорією спеціаліст. 
        Основними нормативно-правовими актами, що регулюють Ваше питання є: Закон України "Про загальну середню освіту", затверджена Міністерством Освіти України Інструкція "Про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти", а також Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене Наказом МОН № 930 від 06.10.2010 р. 
       Відповідно до ст 4. Інструкції "Про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти" посадові оклади працівників освіти встановлюються на основі діючих кваліфікаційних вимог. Ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються керівниками закладів та установ освіти при тарифікації за наслідками атестації. 
       Відповідно до статті 63 вище вказаної Інструкції оплата праці педагогічних працівників установ і закладів освіти провадиться виходячи із встановлених ставок заробітної плати (посадових окладів) з урахуванням підвищень, фактичного обсягу педагогічної роботи, доплат та надбавок.
       Стаття 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників говорить, що вчителі та викладачі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти. Закон України "Про загальну вищу освіту", а саме: стаття 25 дає визначення терміну "педагогічне навантаження". Згідно з цією статтею педагогічне навантаження - це навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності - час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу. 
       Відповідно до вище наведених статей нормативно-правових актів, можна сформулювати відповідь на ваше питання: стаття 3.25 Типового положення дає вам підстави на отримання заробітної плати за категорією спеціаліст вищої категорії, якщо при атестації з предмета, який Ви викладаєте за спеціальністю, предмети вашого зацікавлення (інформатика, астрономія) складали ваше педагогічне навантаження. 

       Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Лавренюк Б., Кравець М., Войчишин О., Кренціль Б.
       Перевірив - Куратор юридичної клініки "Pro bono" при НаУОА - Тарас Хмарук.
Юридична консультація | Переглядів: 677 | Додав: Muhaulyk | Дата: 11 Грудня 2013 | Коментарі (0)

           Закінчила педагогічну академію з червоним дипломом (магістратуру), спеціальність вчитель початкових класів + фізична культура. В школі місця не було, пішла працювати вихователем в садочок. Оклад 1474грн, з них чистими виплачують 1435грн. Обіцяли всім спочатку підйомні, але як пришла в ВУЗ за ними, то мені відповіли , що садочки не виплачують. Сьогодні ще дізналась , що мали при першій зарплаті виплатити 1000грн за червоний диплом . Також ніхто не дав. Одній знайомій тоді дали і 1000 і 5000 підйомних. Чи можу я отримати ті чи інші гроші ще??? Чи правильно мені нараховують зарплату? Влаштувалася з 1 вересня цього року. Якщо так, то на що мені опиратися. 
          На законодавчому рівні дане питання регулюється Наказом Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Порядку надання одноразової адресної грошової допомоги деяким категоріям випускників вищих навчальних закладів у 2013 році" від 12.06.2013 р. та Наказом Міністерства освіти "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти" від 15.04.1993 р. 
          Одноразова адресна грошова допомога (підйомні) надаються особам, які: є випускниками випускникам денної форми навчання, які навчались за рахунок бюджетних коштів за державним замовленням у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації державної та комунальної форм власності незалежно від підпорядкування; у 2012-2013 навчальному році здобули освіту за напрямами і спеціальностями педагогічного профілю; уклали на строк не менш як три роки договір про роботу на посадах педагогічних працівників у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах. Нарахування допомоги здійснюється у вищому навчальному закладі. Для цього випускник повинен до 10 жовтня 2013 р. подати заяву про надання допомоги, копію трудової книжки та копію договору. Випускник зобов’язаний повернути суму виплат закладу у разі: відмови випускника приступити до роботи за призначенням, звільнення його з ініціативи адміністрації за порушення трудової дисципліни, звільнення за власним бажанням протягом трьох років від початку роботи у загальноосвітньому та професійно-технічному навчальному закладі.
          Ви не можете отримати "підйомні", оскільки дитячі садочки не входять в перелік закладів, працевлаштування в яких надає таке право. 
          Виплати випускникам за червоний диплом на законодавчому рівні не регулюються, тобто доплата до заробітної плати не здійснюється.
          Щодо правильності нарахування зарплати, то згідно з п. 4 ч. 3 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються керівниками закладів та установ освіти при тарифікації за наслідками атестації. 
         
          Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Лавренюк Б., Кравець М., Войчишин О., Кренціль Б.
          Перевірив - Куратор юридичної клініки "Pro bono" при НаУОА - Тарас Хмарук.
Юридична консультація | Переглядів: 1576 | Додав: Muhaulyk | Дата: 11 Грудня 2013 | Коментарі (0)

         У межах території сучасної України первісне суспільство вчені співвідносять з археологічними періодами-віками, виділеними залежно від матеріалу, з якого виготовляли знаряддя праці:
        - давній кам'яний вік (палеоліт) - від появи людини до 13 тис. років до н.е. На території України найдавніша людина з'явилася в палеоліті близько 1 млн. років тому. Це доведено розкопками поселення біля с Королеве на Закарпатті. Найвідомішими стоянками епохи палеоліту є Лука-Врублівецька (Подністров'я), Заскельне (Крим), Антонівка (Донбас). Первісні люди в цей час користувалися примітивними знаряддями праці з дерева і каменю (загострені палиці, рубила, скребла, гостроконечники), займалися збиральництвом і полюванням. У пошуках їжі часто переходили з місця на місце, їх колективи не були сталими (первісне людське стадо). Жили в печерах або житлах - наметах, зроблених з дерева та кісток мамонта. Близько 35-40 тис. років тому з'являється людина сучасного типу, названа людиною розумною. Первісне людське стадо змінюється родовою общиною. Спорідненість у роді визначалася за материнською лінією в силу домінування жінки у суспільному, економічному житті людського колективу (матріархат). Окремі роди об'єднувалися в племена. Виникають релігія, мистецтво (наскальні розписи, різьбярство, скульптура з глини);
         - середній кам'яний вік (мезоліт) - від 13 тис. років до н.е. до 7-6 тис. років до н.е. З'являються нові знаряддя праці: кам'яні сокири і тесла; шила, голки, наконечники списів з кісток і рогів тварин. Було винайдено лук і стріли; мисливство стає провідною галуззю господарства, розпочалось приручення тварин (собака стала першою прирученою твариною). Розвивається рибальство. Ширше використовується вогонь. Формується племінна організація;
         - новий кам'яний вік (неоліт) - 6-4 тис. років до н.е. Саме в цей час людина переходить від споживацького господарства до відтворюючого (землеробство і скотарство). Історики називають цей перехід "неолітичною революцією". Люди переходять до осілого способу життя, будують хати, займаються ткацтвом, плетінням сіток для лову риби, виготовляють досконаліші знаряддя праці з каменю (ножі, серпи, зернотерки) і кісток (гачки, гарпуни, мотики);
          - мідно-кам'яний вік (енеоліт) - 4-3 тис. років до н.е. Люди опановують технології виробництва й обробки першого відомого людині металу - міді; вдосконалюються землеробство, скотарство; з'являється гончарство (винайдено перший штучний матеріал - кераміку), винайдено колісний транспорт. Формуються великі племена, територіальні общини. Найбільш яскравою археологічною культурою доби енеоліту на території України є трипільська культура, відкрита наприкінці XIX ст. В.В. Хвойкою поблизу с Трипілля на Київщині (звідси її назва);
          - бронзовий вік - кінець 3 - початок 1 тисячоліття до н.е. У цей період поширюються вироби з бронзи - першого штучно створеного людиною металевого сплаву міді з кольоровими металами (оловом). Основними галузями господарства залишаються землеробство (лісостеп) і скотарство (степ). Подальшого розвитку набувають ремесла, відбувається другий суспільний поділ праці - відокремлення ремесла від землеробства. Відбувається перехід до батьківської (патріархальної) общини; зростає майнова і соціальна нерівність (особливо у скотарів). З'являється таке явище, як кочівництво;
           - ранній залізний вік - від рубежу 2-1 тисячоліття до н.е. і до початку середньовіччя - V ст. н.е. Цей період характеризується появою залізних знарядь праці. Перехід до залізного віку ознаменувався зростанням соціальної нерівності і формуванням ранньодержавних утворень.
           Отже, найдавніші люди, які заселяли територію України, спочатку утворювали людські стада, потім - роди і племена, спільно працювали, володіли майном і знаряддями праці, порівну розподіляли між собою продукти харчування, розвивали матеріальну і духовну культуру. Історію первісного суспільства завершив залізний вік.
ЗНО | Переглядів: 1594 | Додав: Muhaulyk | Дата: 29 Листопада 2013 | Коментарі (0)

        На веб-сайті Міністерства освіти і науки були оприлюднені Умови прийому до вищих навчальних закладів України у 2014 році, які, як зазначено у документі, були затверджені наказом Міністерства освіти і науки України 29 жовтня 2013 року № 1510 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1855/24387.
        На основі цього документу кожен вищий навчальний заклад не пізніше 25 листопада 2013 року зобов’язаний розробити та затвердити власні правила прийому, які обов’язково погоджує їх з профільним Міністерством.
        Характеризуючи затверджений документ, варто відзначити, що Міністерство освіти і науки не внесло жодних суттєвих новацій до Умов прийому, щоб зробити вступну кампанію наступного року більш прозорою і зрозумілою. Проблема штучного рейтингового списку жодним чином не вирішиться, а відсутність визначених інформаційних систем, які будуть проводити інформування громадськості про хід вступної кампанії за даними Єдиної державної електронної бази з питань освіти, може стати однією з найбільших загроз для прозорості та чесності вступної кампанії. Додатково пропонуємо зупинитися на найважливіших нормах Умов прийому-2014.
        
             Терміни вступної кампанії залишилися майже незмінними:
        1. прийом заяв та документів від осіб, що вступають на основі базової та повної загальної середньої освіти починається 1 липня, а закінчується, як і в попередні роки 31 липня. Однак для осіб, що мають складати творчі випробування, вступні екзамени, або проходити співбесіду у вищому навчальному закладі термін подачі документів обмежений 19 липня,
        2. творчі конкурси проводяться у кілька сесій з 11 липня до 31 липня,
        3. списки рекомендованих до зарахування оприлюднюються, як і у минулі роки, не пізніше 12.00 год. 1 серпня, 5 серпня та 8 серпня відповідно,
        4.наказ про зарахування за державним замовленням видається не пізніше 15.00 12 серпня,
        5.наказ про зарахування за кошти фізичних та юридичних осіб - не пізніше 26 серпня.
       
        Кількість заяв, які може подати абітурієнт залишилася незмінною - 15. Абітурієнт може подати заяви не більше ніж до п’яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями підготовки (на три спеціальності) у кожному з них. Заяви, подані на один напрям підготовки (спеціальність) на різні форми навчання (денну/заочну), вважають фактом подання однієї заяви.
        Відсутність будь-яких змін щодо такої кількості заяв та неприйняття пропозицій від різних експертів щодо введення пріоритетності заяв, які абітурієнт подає, призведуть до таких же наслідків, що і цьогоріч. Як показали результати дослідження, яке проводила ОПОРА після завершення вступної кампанії, лише окремим ВНЗ вдається під час трьох етапів рекомендацій до зарахування заповнити 50% місць державного замовлення, інша половина місць державного замовлення, а в деяких випадках і всі 100% - заповнюються у так званій "четвертій хвилі" або "конкурсі оригіналів". Таким чином на навчання за кошти державного бюджету зараховуються особи з меншими конкурсними балами, а особи з вищим - змушені навчатися на контрактній формі навчання. Така ситуація збільшує можливості для корупції при вступі. Попри неодноразове інформування Міністерства про таку проблему, видається, що орган нічого не планує змінювати.
        Сертифікати ЗНО всіх років, починаючи з 2008 року є дійсними. Громадянська мережа ОПОРА неодноразово звертала увагу профільного Міністерства, що зрівняння результатів ЗНО за різні роки не є коректним та призводить до нерівного доступу до вищої освіти. Адже по-перше, оцінка абітурієнта є рейтинговою, тобто відображає місце абітурієнта серед результатів інших учасників тестування. По-друге, залишкові знання особи, що здавала ЗНО шість чи сім років тому з кожним роком зменшуються. З цього випливає необхідність у обмеженні терміну дії сертифікатів ЗНО одним чи хоча б трьома роками. Проте, наразі термін дії є необмеженим.
        Подавати заяву на участь у конкурсному відборі абітурієнти можуть як у паперовій, так і електронній формі. Відповідно до Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів (затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 29 жовтня 2013 року № 1510 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1856/24388) заяву в електронній формі мають право подати вступники, які не мають підстав для особливих умов участі у конкурсі і зарахуванні. Під особливими умовами розуміється наявність цільового направлення, прав на зарахування поза конкурсом, право першочергового зарахування, право на нарахування додаткових балів та ін. Обов’язковою умовою також точний збіг прізвища, імені, по батькові вступника у документі про освіту та в документі, що посвідчує особу, а для вступників на основі повної загальної середньої освіти - також у сертифікаті зовнішнього незалежного оцінювання.
         Сертифікати ЗНО з яких предметів варто подавати на ту чи іншу спеціальність. Одразу варто зазначити що тут відбулися певні зміни. Як і кожного року, Міністерство у додатку до правил прийому визначає Перелік конкурсних предметів та творчих конкурсів при вступі на основі повної загальної середньої освіти до вищих навчальних закладів для навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра. У цьому додатку перший та другий предмет є обов’язковими, а третій предмет обирається вступником (крім випадків, коли такий предмет визначений у Правилах прийому ВНЗ). Такий додаток пропонується і до Умов прийому 2014, однак для університетів, які мають статус дослідницьких, він є необов’язковим. Нагадаємо, в Україні наразі є 14 дослідницьких університетів:
         - Київський національний економічний університет ім. В. П. Гетьмана;
         - Київський національний університет ім. Т. Г. Шевченка;
         - Львівський національний університет ім. І. Я. Франка;
         - Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого;
         - Національний авіаційний університет;
         - Національний гірничий університет України;
         - Національний університет біоресурсів і природокористування України;
         - Національний університет "Києво-Могилянська академія";
         - Національний університет "Львівська політехніка";
         - Національний університет "Острозька академія";
         - Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут";
         - Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут";
         - Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна;
         - Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля
         Ці університети мають право визначати перелік конкурсних предметів з числа тих, з яких проводиться зовнішнє незалежне оцінювання (зокрема, з української мови і літератури, історії України, всесвітньої історії, математики, біології, географії, фізики, хімії, російської мови, світової літератури та однієї з іноземних мов (за вибором): англійської, німецької, французької або іспанської). Однак, залишається відкритим питання, чи обов’язково такі ВНЗ повинні враховувати результати ЗНО з української мови та літератури. Це стане зрозмулим після оприлюднення правил прийому у таких ВНЗ.

  
ЗНО | Переглядів: 569 | Додав: Muhaulyk | Дата: 19 Листопада 2013 | Коментарі (0)

       За способом зображення життя художні твори поділяють на три літературні роди епос, лірику і драму.
                                                           
Епос - (від гр. "слово, розповідь")
Основні особливості епосу:
- розповідь про події як такі, що вже відбулися;
- зображення людини через її вчинки, поведінку, особливості мови тощо;
- описи різних видів;
- рівний ("епічний") тон викладу;
- менш інтенсивне, ніж у ліриці використання образотворчих засобів;
- прозова форма (крім байки).

Оповідання та повість.
        І в оповіданні, і у повісті змальовуються події та образи людей; основний спосіб викладу - розповідь; матеріал викладається у прозовій формі. Відрізняються одне від одного обсягом матеріалу та ступенем докладності зображення.
        Оповідання бере свій початок від народних переказів про події і виникло дуже давно. Оповідання за кількістю посідають перше місце серед епічних творів.
        Повість виникла в літературі східнослов,янських народів і лише в ХІХ ст. перейшла в деякі західноєвропейські країни. Термін цей походить відс лова "повідати" і в різні епохи мав неоднаковий зміст. Тільки наприкінці ХІХст. термін "повість" остаточно закріпився за творами середньої епічної форми. Місце повісті між оповіданням і романом визначається як широтою охоплення життя і ступенем докладності зображення його, так і обсягом.
        Роман - розповідь про важливі і складні суспільні процеси, багатогранно і у розвитку зображена значна кількість персонажів.
        Роман-епопея - розповідь про події всенародного значення, створення сильних характерів, зображення життя не одного, а кількох поколінь, масштабність.
         Нарис - художньо-публіцистичний жанр на актуальну тему сучасності, в якому розповідається про справжні події (часто на документальній основі).
         Новела - розповідь про незвичайну подію зі стрімким розвитком сюжету, із різкими зламами.

Лірика - зображення людини через відтворення її почуттів, переживань, роздумів.
   Основні особливості лірики:
- вираження почуттів і роздумів, викликаних зовнішніми обставинами;
- елементи розповіді, описи;
- висока образність і емоційність;
- інтенсивне використання образотворчих засобів;
- стислість викладу;
- віршова форма;
- малий обсяг.
     Ліричний герой - один із засобів вираження ліричного. Це умовна дійова особа, яка виражає настрої та думки, втілені в художньому творі. Часто це - сам поет.
     Ода (гр. "пісня") - урочистий твір уславлення, писаний на честь якоїсь видатної особи чи події, виражаються почуття поваги, захоплення.
      Гімн (гр. "урочиста пісня") - урочиста пісня, що стала символом державної єдності. Для гімна характерний піднесений або гнівний тон, що передає глибоку схвильованість.
      Послання - це ніби відкритий лист, адресований одній особі чи групі людей, однак призначений для широкого кола читачів, бо в такому листі автор розглядає якісь важливі питання моралі або суспільного життя (І.Вишенський).
       Елегія - (гр. "скарга") - ліричний вірш, пройнятий сумним настроєм.
       Епіграма (гр. "напис") - невеличкий вірш, який висміює яку-небудь особу.
       Романс (іт. "романський") - це невеличкий ліричний вірш любовного змісту, призначений для вокального виконання.

ЗНО | Переглядів: 488 | Додав: Muhaulyk | Дата: 22 Жовтня 2013 | Коментарі (0)

       Огляд інформації про реєстрацію на пробне ЗНО 2014 на сторінках регіональних центрів оцінювання якості освіти.
       Реєстрація на пробне тестування буде проводиться регіональними центрами оцінювання якості освіти з 1 по 30 листопада 2013 року.
                                                        Тести проводитимуться: 
        22 березня 2014 з української мови та літератури, хімії, фізики, російської мови, всесвітньої історії, іноземних мов (англійської, німецької, французької іспанської - один на вибір)
        29 березня 2014 з математики, історії України, біології, географії, світової літератури.
        Розглянемо деякі нюанси, що є у кожного з регіональних центрів для своїх " пробних абітурієнтів". Сспочатку - зокрема по кожному з центрів (станом на початок доби 17 жовтня, а потім про те, що стосується всіх.
       
Вінницький РЦОЯО (Вінницька, Житомирська, Хмельницька області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Вінницької РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Заповнюєте дані, створюєте "Особистий кабінет" і вибираєте предмети тестування (один або по одному на кожен із днів). 
3. Роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі в одному тестуванні - 89 гривень, у двох - 89 + 89 гривень (на кожен предмет роздруковуєте окрему квитанцію)). 
4. Оплачуєте квитанції (-ю) до 7 грудня. Чекаєте, коли гроші зарахуються на рахунок ВРЦОЯО (буде видно у Вашому персональному кабінеті). 
5. Роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 
         Бонус від ВРЦОЯО: можливість абітурієнтам, які зареєструвалися на пробне ЗНО, проходити онлайн тести ЗНО на сайті Вінницького центру. 

Дніпропетровський РЦОЯО (Дніпропетровська, Запорізька області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Дніпропетровського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Заповнюєте дані, створюєте "Особистий кабінет" і вибираєте предмети тестування (кількість можливих предметів не вказано). 
3. Роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі не вказана). 
4. Оплачуєте квитанції (-ю) протягом 10 днів після реєстрації.. 
5. Після 1 березня роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 

Донецький РЦОЯО (Донецька, Луганська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Донецького РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. На введену Вами адресу електронної пошти від Центру повинні прийти: підтвердження реєстрації, персональний код і пароль доступу до "Особистого кабінету" і бланк заяви на участь.
3. Роздруковуєте бланк заяви та заповнюєте його. Також роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі - 89 гривень за 1 предмет). 
4.1. Оплачуєте квитанції (-ю) протягом 7 днів після реєстрації.
4.2. Відсилаєте на адресу Донецького РЦОЯО свою заяву і копію квитанції про оплату.
5. Через 10 днів після оплати перевірити в своєму кабінеті підтвердження реєстрації.
6. Після 3 березня роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 
        Бонус від ДРЦОЯО: безкоштовні онлайн тести. Але, зареєструватися і проходити їх можна і без реєстрації на пробне ЗНО. 

Івано-Франківський РЦОЯО (Івано - Франківська, Чернівецька, Закарпатська, Тернопільська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Івано - Франківського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Вартість участі - 89 гривень за 1 предмет. 
          Бонус: Онлайн ЗНО там також можна проходити.

Київський РЦОЯО (Київська, Черкаська, Чернігівська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Київського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Вартість участі - 89 гривень за 1 предмет (можна вибрати по одному предмету на кожен із днів тестування). 
3. Після 3 березня роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 
           Бонус: можливість абітурієнтам, які зареєструвалися на пробне ЗНО, проходити онлайн тести ЗНО (правда, поки незрозуміло - коли?).

Львівський РЦОЯО (Львівська, Волинська, Рівненська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Львівського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Заповнюєте дані, створюєте "Особистий кабінет" і вибираєте предмети тестування.
3. Роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі в одному тестуванні - 89 гривень).
4. Оплачуєте квитанції (-ю). 
5. Роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 

Одеський РЦОЯО (Одеська, Миколаївська, Кіровоградська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Одеського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Заповнюєте дані, створюєте " особистий кабінет" і вибираєте предмети тестування.
3. Роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі в одному тестуванні - 89 гривень. Максимум - по одному тесту на кожен із днів тестування). 
4. Оплачуєте квитанції (-ю). 
5. Роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 
           Бонус від ОРЦОЯО: можливість абітурієнтам, які зареєструвалися на пробне ЗНО, проходити онлайн тести ЗНО на сайті Одеського центру. 

Сімферопольський РЦОЯО (АРК, м. Севастополь, Херсонська область)
1. З 1 листопада заходите на сайт Сімферопольського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Заповнюєте дані, створюєте "Особистий кабінет" і вибираєте предмети тестування.
3. Роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі в одному тестуванні - після 18 жовтня.
4. Оплачуєте квитанції (-ю). 
5. Роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО після 3 березня 2014. 

Харківський РЦОЯО (Харківська, Сумська, Полтавська області)
1. З 1 листопада заходите на сайт Харківського РЦОЯО і знаходите там сторінку реєстрації на пробне ЗНО. 
2. Роздруковуєте бланк заяви та заповнюєте його. Також роздруковуєте квитанцію зі своєї персональної сторінки (вартість участі - 89 гривень за 1 предмет). 
3. Відсилаєте на адресу Харківського РЦОЯО свою заяву і копію квитанції про оплату.
4. Роздруковуєте запрошення на пробне ЗНО. 
Всі нюанси реєстрації - після 29 жовтня.

              Всі тести будуть починатися о 11.00. Тому, фізично, Ви зможете бути присутніми тільки на одному тесті в 1 день.
              На практично всіх сайтах регіональних центрів є інформація про можливість після тесту ввести свої тестові бали (а Ви їх рахуєте самостійно) в " Особистому кабінеті " і отримати результат тесту в 200- бальній шкалі. 
             Якщо Ви набрали максимальну кількість тестових балів - Ви отримаєте 200 балів у будь-якому разі.
             Якщо менше - то можете побалуватися. Проте на 100% достовірність результату сподіватися не варто, адже:
- Пробне ЗНО складають недурні абітурієнти;
- Ті, хто складали тести не завжди правильно вважають свої тестові бали;
- Частина несвідомих абітурієнтів свідомо вводять неправильні бали. 

Поради | Переглядів: 491 | Додав: Muhaulyk | Дата: 21 Жовтня 2013 | Коментарі (0)

       Всі люди - різні і кожен з нас - унікальний, тому не дивно, що різним людям не підходить один і той самий метод навчання, і кожному потрібен індивідуальний підхід.
       Останні кілька років різні стилі навчання звичайно зводили до трьох основних категорій: візуальне, кінестетичне і аудіальне. Насправді, ці три стилі теж можна поділити на категорії, отримавши складну систему, що складається з рівнів і підрівнів.
       Процес навчання складний, оскільки у кожного є свій унікальний стиль і підхід до сприйняття інформації. Незважаючи на це, цілком можливо віднести себе до одного конкретного стилю навчання з 7 представлених нижче:
       
       Візуальний: Сюди відносяться люди, що воліють використовувати в процесі навчання картинки, зображення, діаграми, кольори і діаграми зв'язків.
       Кінестетичний (вчися діючи): До цього стилю належать люди, які вчаться, діючи - малюють схеми, використовують навколишні об'єкти або беруть участь у рольових іграх.
       Аудіальний: Цей тип включає людей, які роблять наголос на слухові відчуття, використовують ритм, музику, слухають записи, складають віршики для кращого засвоєння інформації.
       Вербальний: Люди, які відносяться до цього стилю навчання, використовують словесні прийоми в письмовій та усній мові, наприклад, роблять конспекти або проговорюють інформацію вголос.
       Логічний: Сюди можна віднести тих, хто воліє використовувати логічні прийоми для з'ясування інформації. Такі люди добре розуміють, навіщо їм потрібна та чи інша інформація, і краще бачать у перспективі.
       Соціальний: Ті, хто люблять займатися в групах або парами, концентруючись на взаємодії з іншими в процесі навчання, відносяться до цього стилю навчання.
        Відокремлений: Люди, які відносяться до цього стилю, люблять вчитися в самостійно, часто займаються самонавчанням.

        Насправді, ми можемо відноситися до тієї чи іншої категорії, залежно від того, що саме і за яких умов ми вчимося чи вчимо. Для вивчення деяких предметів краще підходять той чи інший стилі навчання, а іноді краще всього засвоїти інформацію можна за допомогою поєднання стилів. Якщо є можливість, рекомендується застосовувати різні стилі, це корисно не тільки для кращого сприйняття інформації, а й також для збереження залишкових знань.
        Визначивши тип, навчання до якого Ви (або Ваш учень) належите, можна зробити навчання ефективнішим та цікавішим, підібравши таке викладення матеріалу та вправи, які будуть максимально корисними, зрозумілими та легкими для запам'ятовування.
        Онлайн навчання, яке має на увазі перегляд відео, читання, прослуховування записів, відпрацювання вправ і спілкування на форумах - відмінний спосіб поєднувати різні стилі.

         Переклад Широкової Наталії 

Корисна | Переглядів: 332 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Жовтня 2013 | Коментарі (0)

       Стаття наводить 7 простих правил, для того щоб стати успішним студентом, і підкорити вершину під назвою "вищий навчальний заклад".

                                                    1. Пильність (вона ж уважність) 
     Цей пункт включає в себе дуже велику область. Для початку Ви повинні уважно вивчити своїх викладачів. Мабуть, тут доречна фраза: "Хто володіє інформацією - той володіє світом". Дуже корисно знати звички і слабкості своїх професорів. Так само непогано отримати інформацію про своїх однокурсників (Вам не один рік з ними разом вчиться), а так само про курс старше на рік (повірте, вони знають багато цікавих речей). Як говориться: "Хто попереджений - той озброєний". Особливу увагу приділіть своєму деканату. Там знаходяться важливі люди, з якими Вам доведеться вирішувати багато навчальних питань.

                                                                    2. Un-ледачість 
     На жаль, більшість молодих людей "хмеліють" від подарованої їм свободи, і починають тотально лінуватися. Шановні студенти! Це неправильна тактика! Так, за Ваші пропуски Вас ніхто не буде лаяти чи карати. Просто перед сесією Ви раптом побачите себе у списках на відрахування. Найпростіший спосіб боротися з лінню складається з двох законів. Перший - "Ніколи не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні". Це нескладно і ефективно. Другий закон говорить: "Сам себе не похвалиш - ніхто не похвалить". Ставте собі невеликі цілі і робіть самі собі заохочення. Зробили реферат - відмінно. Можна піти погуляти / пограти на комп'ютері / купити щось смачне тощо.

                                                        3. Допитливість (щира чи вирощена) 
     Кожному професору приємно, коли студент цікавиться його предметом. Задає питання, просить додаткову літературу. За це ви, образно кажучи, отримуєте "плюсики". Викладач відзначить Вас, і швидше за все, заохотить. Мінімальне, що потрібно робити - це сидіти на парах не з відсутнім і замученим обличчям, а зображувати живу цікавість. Дивіться на викладача, кивайте в такт його тексту, робіть помітки в зошиті. На тлі інших одногрупників Ви будете виглядати як старанний відмінник.

                                                                           4. Самостійність
     У школі за Вами бігав класний керівник, умовляв вчитися, і оббігав вчителів, для того щоб вони поставили Вам хорошу оцінку. В університеті, на жаль, такого немає. Хочете вчитися - вчіться, хочете дізнаватися додаткову інформацію - ідіть і шукайте. Вам доведеться навчитися самому організовувати свій час. Розподіляти сили і вчитися розставляти пріоритети. На допомогу до самостійності можна запропонувати другий закон боротьби з лінню. З часом відбудеться ефект собачок Павлова - Ви привчите себе до відповідальності, і це стане рисою Вашого характеру (тобто самі заохочення вже будуть не потрібні).

                                                                                 5. Спокій
     Університет - це перевірка на міцність. Для тих, хто хоче в ньому серйозно вчитися - це одна суцільна стресова ситуація. Тому заздалегідь привчіть себе не реагувати гостро на проблеми, що виникають. Вчіть заспокійливі мантри, запишіться на йогу, або просто намагайтеся в такі моменти відключатися від реальності і думати про щось своє, позитивне.

                                                                            6. Наполегливість
     Як не сумно це визнавати, але в університеті Ви нікому не потрібні. Тому Вам самим доведеться бігати за викладачем, умовляти його перевірити Вашу роботу (якщо Ви не здали її в строк), або домовлятися про консультації. Деякі можуть відреагувати на це дещо агресивно, але не варто здаватися. Головне ненав'язливо, але наполегливо, "ходити за викладачем" і робити так, щоб він про вас не забував.

                                                                          7. Корисні знайомства
     У наш час без них ніяк не обійтися. Завжди добре мати "свою" людину в тому місці де Ви вчитеся / працюєте / відпочиваєте. У спірних ситуаціях вона підкаже Вам, як правильно вчинити, вкаже на потрібну людину, чи сама спробує допомогти.

     Переклад Широкової Наталії 

Корисна | Переглядів: 363 | Додав: Muhaulyk | Дата: 08 Жовтня 2013 | Коментарі (0)

      1. Якщо ти зараз заснеш, то тобі, звичайно, насниться твоя мрія, але, якщо ж ти зараз провчишся, то ти втілиш свою мрію в життя.
      
      2. Коли ти думаєш, що вже занадто пізно, насправді, все ще рано.
      
      3. Мука вчення всього лише тимчасова. Мука незнання - ігнорування - вічна.
      
      4. Навчання - це не час. Навчання - це зусилля.
      
      5. Життя - це не тільки навчання, але якщо ти навіть не можеш пройти через цю його частину, то на що ти, взагалі, здатний?
      
      6. Насолоджуйся невблаганним болем.
      
      7. Це про тих, хто робить все раніше, це про тих, хто докладає зусилля, це про тих, хто по-справжньому зможе насолодитися своїм успіхом.

      8. Не всі можуть досягти успіху у всьому. Але успіх приходить тільки з самовдосконаленням і рішучістю.

      9. Час летить.

     10. Ті сьогоднішні слюні стануть завтрашніми сльозами.

     11. Люди, які вкладають щось в майбутнє, реалісти.

     12. Твоя зарплата прямо пропорційна твоєму рівню освіти.

     13. Сьогодні ніколи не повториться.

     14. Навіть зараз, твої вороги вже гортають книжки.

     15. Немає мук - немає прибутку.


Корисна | Переглядів: 313 | Додав: Muhaulyk | Дата: 08 Жовтня 2013 | Коментарі (0)

        У США 23-й раз вручили так звані Шнобелівські премії, якими щорічно нагороджують авторів найбільш екстравагантних ідей і абсурдних наукових досліджень.
       Церемонія нагородження за традицією пройшла у Гарвардському університеті, що в місті Бостон. 
       Цього року нагородами відзначено відкриття орієнтації жуків-гнойовиків за зірками, дослідження можливості ходіння по воді на Місяці, а також політичні дії президента Бєларусі Олександра Лукашенка
       Шнобелівська премія (Ig Nobel Prize), заснована у 1991 році американським журналом "Аннали неймовірних досліджень" (Annals of Improbable Research), присуджується щорічно за наукові досягнення, "які спочатку викликають сміх, а потім змушують задуматися".
       Публіці оголосили, що лауреати премії одержать молоток (у коробці під склом), записку на аркуші паперу, де рукою Нобелівського лауреата було написано IgNobel 2013, "а також 10 трильйонів доларів! Зімбабвійських. Одною купюрою". Причому нагороди вручали "справжні" Нобелівські лауреати. Цього року премію вручили у 10 номінаціях.

                                                            Медицина: миші-сердечники й опера
       
       Премію з медицини отримала група японських і китайських учених, які вивчали вплив опери на мишей, яким зробили трансплантацію серця. Автори дослідження, опублікованого в Journal Cardiothoracic Surgery, вийшли на сцену в костюмах мишей, стискаючи в руках великі плюшеві серця, і виконали кілька тактів з "Травіати".

                                                             Психологія: алкоголь і привабливість

       Науковці з Франції, Голландії та Польщі були визнані гідними премії за підтвердження того, що ті, хто вважає себе п'яним, заодно вважає себе привабливим.

                                                                 Біологія та астрономія: зірки і жуки

       Вчені зі Швеції, Німеччини, Австралії та ПАР довели, що жуки, якщо вони заблудилися, знаходять дорогу додому, орієнтуючись за Чумацьким шляхом. Раніше вчені вважали Місяць головним орієнтиром для африканських жуків. Однак потім вони виявили, що жуки добре знаходять дорогу і в безмісячні ночі. Зрештою, вони з'ясували, що комахи орієнтуються не за окремими зірками, а за всім Чумацьким шляхом, про що науковці написали в журналі Current Biology.

                                                  Безпека та інженерія: метод захисту від захоплення літака

       Американець Гастано Піццо, який помер у 2006 році, був визнаний гідним премії за свій винахід: систему захисту від загарбників літаків. Ця система викидає терориста через спеціальні двері-пастку, за якою він автоматично упаковується і викидається з парашутом через люк. Викликана через радіосигнал поліція чекатиме зловмисника на землі.

                                                               Фізика: ходіння по воді на інших планетах

       Премію з фізики присудили групі вчених за публікацію у журналі PLoS ONE, де вони довели, що деякі люди могли б бігати по поверхні води в ставку - за умови, що вони самі й ставок знаходилися б на Місяці.

                                                                            Хімія: цибуля і сльози

       Премію з хімії отримала група вчених з Японії, які довели, що біохімічні процеси, що змушують людей плакати при нарізанні цибулі, складніші, ніж вважалося раніше.

                                                                  Археологія: перетравлювання землерийки

        Браян Крендолл і Пітер Стал провели експеримент із проковтуванням недовареної землерийки і подальшим дослідженням долі її рештків. Вони намагалися визначити, які кістки землерийки можуть перетравитися людиною, а які ні.

                                                                Президент Бєлорусі став лауреатом премії миру
        Нагороду в цій номінації присудили Олександру Лукашенку "за перетворення публічних оплесків у незаконну дію" і білоруській поліції "за арешт однорукої людини за оплески".

                                                             Теорія ймовірності: встане чи ляже? 

        Група вчених з Шотландії одержала премію за два пов'язаних відкриття. По-перше, чим довше корова лежить, тим більша ймовірність, що вона встане. По-друге, якщо корова встала - дуже складно передбачити, коли ж вона ляже.

                                                        Охорона здоров'я: епідемія ампутацій пенісів

        Група таїландських медиків, які не змогли прибути на церемонію, отримала нагороду за розроблені медичні методи, які варто використовувати при "епідемії ампутацій пенісів у Сіамі", за винятком випадків, коли частину пенісу з'їла качка.
Funny п'ятниця | Переглядів: 276 | Додав: Muhaulyk | Дата: 08 Жовтня 2013 | Коментарі (0)


Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Якій музиці ви надаєте перевагу?
Всього відповідей: 14

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0