ВМРК

Вівторок, 17 Грудня 2024, 07:37:51

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

У розділі матеріалів: 20
Показано матеріалів: 11-20
Сторінки: « 1 2

       У пошуках роботи може допомогти творче резюме.
       Якщо у вимогах до вакансії серед основних і обов'язкових є такі, як "креативний підхід", "творче мислення" і "вміння знаходити нестандартні рішення", то запорукою отримання бажаної роботи може стати креативне резюме, наприклад, з використанням інфографіки. Тут треба бути обережним і сто разів подумати, чи дійсно Вам це треба. Але якщо ви вже вирішили креативити ...
         Інфографіка - це ... 
        Це інформація, передана графічно. Та ж карта метро на склі вагона - приклад інфографіки в житті. А в резюме це найчастіше діаграми, схеми тощо. Наприклад, так зване "кар'єрне дерево", де кожна "гілка" - місце роботи, "гілочка" - посада, а тривалість роботи на займаній посаді визначається за кількістю "листя".
        Головна перевага такого резюме - оригінальність, наочність і можливість чітко і швидко представити в стислому вигляді великий обсяг інформації. Але! Є одне велике але: важливо вміти будувати інфографіку так, щоб вона дійсно була зрозумілою і наочною.
        Через порівняну новизну використання в резюме, інфографіка дозволяє виділитися серед інших шукачів. У той же час, не всі українські рекрутери позитивно ставляться до "нетрадиційних" резюме. Тому серед резюме вітчизняних шукачів повністю інфографічних практично не зустрічається: в основному використовуються окремі графічні елементи - та й ті, якщо шукачі претендують на творчі посади.
         Не варто витрачати час на "візуалізацію" претендентам на професії "серйозні" (бухгалтери, лікарі тощо), щоб не здатися "легковажним", а також пасивним здобувачам, які шукають роботу, виключно розмістивши резюме на job-сайті (наприклад , щоб просто "промацати грунт"). Що стосується другого, то інфографічне резюме практично неможливо додати на портали з пошуку роботи. Зате воно ідеально підходить для соціальних мереж і розсилки по e-mail.
          Інфографіку для свого резюме необов'язково "малювати" з нуля: в інтернеті сьогодні можна знайти чимало сайтів з шаблонами, які після введення потрібних даних видадуть Вам готове інфографічне резюме (щоправда, загалом, вони англійською). Проте "шаблонний" підхід не варто використовувати дизайнерам та інших фахівцям, які заробляють на хліб роботою з різними графічними редакторами або видавничими системами: їм доведеться демонструвати власні вміння.
Коли вона на шкоду
         Інфографіка шкодить, якщо:
- використовується непродумано і без конкретної мети: жодного елемента "для краси", кожен повинен виконувати певну функцію (наприклад, як спосіб скоротити текст, замінивши його графічною схемою тощо);
- її занадто багато: краще поєднувати її з традиційним текстом, при цьому сама графіка використовується для більш важливих моментів трудової біографії (наприклад, картинка "кар'єрне дерево" + текст "народився, хрестився, одружився, захоплення"), в принципі, на все резюме достатньо одного, але грамотно оформленого графічного елемента;
- відсутні необхідні пояснення до неї;
- в ній використовуються дуже яскраві кольори або кольорів занадто багато: бажано, щоб колірна гама була стриманою і неконтрастною.

Переклад Широкової Наталії

Корисна | Переглядів: 700 | Додав: Muhaulyk | Дата: 20 Липня 2013 | Коментарі (0)

     Взагалі, за статистикою звичайна людина використовує близько 10% від загального резерву своєї пам'яті. А 90% що залишилися зникають через те, що людина просто порушує правила запам'ятовування. Сьогодні Ви дізнаєтеся, яким чином можна виправити це нераціональне ставлення до своєї пам'яті. 
     Отже, початкових правил запам'ятовування тільки три. І будь-які різні методики і системи ґрунтуються саме на них. Це враження, асоціація і повторення. Однією з перших умов для запам'ятовування є отримання яскравого і міцного враження про те, що саме Ви хочете запам'ятати. Для цього потрібно просто зосередитися. І один із секретів сили пам'яті звучить так: "Я зосереджуюсь на тій дії, якою зайнятий у цей момент". Іншими словами: 
- Я зосереджуюсь тільки на тому імені, яке чую зараз. 
- Я зосереджую тільки на тій книзі, яку читаю зараз. 
- Я зосереджую тільки на тому предметі, який бачу зараз. 
      Чи бувало у Вас таке, що після знайомства з одним, двома новими людьми через 5-10 хвилин Ви забуваєте їх імена? Уявіть, що у Вас класний, професійний фотоапарат останньої моделі. І Ви фотографуєте на відстані 10 метрів свого друга в тумані. У Вас фотоапарат відмінний, питань немає, а от фотографія вийшла ніяка. Так само і наша свідомість не може утримувати тьмяні і туманні враження. Необхідно правильно розчути ім'я та прізвище нового знайомого. 
       Якщо прізвище складне і незвичайне - попросіть повторити його. Уточніть, як воно пишеться. Ваш новий знайомий буде приємно здивований від такої уваги. А Вам вдасться запам'ятати його ім'я і прізвище, тому що Ви зосередили на цьому увагу. І як результат - Ви отримаєте враження, що запам'ятовується. 
      Другою умовою для запам'ятовування є асоціація. Тут також можна навести приклад з області нових знайомств. Ім'я нової людини - Віктор. І Ви можете одразу згадати якогось свого знайомого, з таким ім'ям. Є, наприклад, Вітя, двоюрідний брат. Значить, можна повторити про себе, мого нового знайомого звуть так само, як двоюрідного брата, тобто, Вітя. Це і є асоціація. Тренована пам'ять завжди спирається на систему асоціацій. І якість такої пам'яті залежить від двох особливостей цих асоціацій: по-перше, від міцності асоціацій, і по-друге, від їх кількості. Простіше кажучи, з двох людей, які отримують однакову інформацію, краще запам'ятає той, хто більше обмірковує одержувані відомості і встановлює між ними більш тісні взаємозв'язки. 
      Напевно кожен з нас стикався в житті з таким висловом - "Каждый охотник желает знать, где сидит фазан" або "Чарівна Оксанка журилася зранку біля синьоокої фіалки" . Це також асоціація. Перша буква кожного слова нагадує нам про послідовне розташуванні кольорів веселки. Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. 
      Третьою умовою для хорошого запам'ятовування є повторення. Виходячи з цього правила можна запам'ятати досить велику кількість матеріалу, якщо часто його повторювати.
      Можна частіше вживати нове слово в розмові або частіше називати нового знайомого на ім'я. Можна в розмові згадувати ті моменти, про які плануєте говорити на семінарі або на найближчій презентації. Таким чином ці відомості залишаються в пам'яті. 
     Безпосередньо перед діловою зустріччю або публічним виступом необхідно переглянути план подальших дій, "прокрутити" його подумки в голові. Так пам'ять освіжиться, і Ви з упевненістю поділитеся своєю інформацією з оточуючими.

    Переклад Широкової Наталії 
статті сайту http://shkolazhizni.ru
Корисна | Переглядів: 332 | Додав: Muhaulyk | Дата: 20 Липня 2013 | Коментарі (0)

Сучасні діти піддаються досить серйозному впливу ззовні, який походить не від сім'ї та батьків, а від інших джерел інформації. Якщо раніше для того, щоб у чомусь переконати дитину і пояснити що-небудь, досить було з ним поговорити, то сьогодні батькам далеко не так просто спілкуватися зі своїми дітьми, які мають доступ до інтернет-сайтів, що розповідають про що завгодно. І далеко не завжди отримана з різних джерел інформація несе позитив, нерідко велика кількість передчасно отриманої інформації здатна збити дітей з пантелику, зменшити авторитет батьків, зробити підлітків некерованими і «усезнаючими», вирощеними на моралі серіалів, кіно й історій з інтернет-порталів. Згубний вплив на здоров'я дітей надає тривале сидіння за монітором комп'ютера, незалежно від того, чому вони віддають перевагу - серфінгу інтернет-порталами, онлайн-іграм або перегляду кіно та серіалів. Багато медиків відзначають, що зір сучасного покоління дітей дуже сильно погіршився, що прямо пов'язано не тільки з серйозним навантаженням у школі та більш стрімким ритмом життя, але і з постійним сидінням за комп'ютером. Для того, щоб обмежити вплив на дитину інтернету і зменшити час сидіння за комп'ютером, не ставши підлітку при цьому ворогом, батькам бажано розробити схему дій і продумати всі методи. У першу чергу, потрібно обмежити час, який дитина може проводити за комп'ютером - бажано, щоб загальний час за монітором не перевищував півтори-дві години. Таке навантаження на зір буде оптимальним і не призведе до розвитку короткозорості. Обов'язково потрібно стежити, що дитина робить, сидячи за комп'ютером. Сучасному школяреві доступ в інтернет може знадобитися лише в одному випадку - при пошуку навчальних матеріалів, додаткової інформації з тем уроків, обміні з однолітками домашніми завданнями. Реєстрація в соціальних мережах зовсім не обов'язкова - діти і так мають можливість спілкуватися з однолітками і однокласниками в школі, на вулиці, тому немає необхідності в онлайн-зв'язку, хоча мабуть саме цей пункт може викликати багато невдоволення зі сторони дитини. Повністю обмежити доступ дитини до інтернет-сайтів не вдасться, але от обмежити хоча б тематику і коло сайтів, які відвідуються, можливо. Є спеціальні програми, завдяки яким батьки можуть закрити доступ до тих чи інших ресурсів і відкрити доступ тільки до конкретних адрес. Можна дозволити дитині відвідувати освітні портали, інформаційні, присвячені науці і техніці, біології тощо., а ось на сайти про життя зірок шоу-бізнесу і ніяк не пов'язані з навчанням і освітою давати доступ зовсім не обов'язково. Ефективним рішенням може бути створення декількох облікових записів. Для дитини можна створити його з обмеженим доступом до жорсткого диску, інтернет-сайтів та іншої інформації, а для батьків - обліковий запис адміністратора. Це дасть можливість контролювати дитину, стежити за тим, щоб вона не отримувала доступ до інформації, яка не піде їй на благо. Для більшого захисту обліковий запис батьків повинен бути захищений паролем. Переклад Широкової Наталії статті Анастасії Манаєнкової "Защита ребенка от негативного влияния компьютера и Интернета" сайту www.edu-all.ru
Корисна | Переглядів: 334 | Додав: Muhaulyk | Дата: 21 Травня 2013 | Коментарі (0)

В цьому матеріалі наводяться основні форми звернення англійською що використовуються в розмові з людьми. Розглянемо для прикладу такі звернення до незнайомих людей: Друже! - Comrade! Громадянине! - Citizen!, Sir! Громадянко! - Madam!, Miss! Comrade! - форма звернення, яка прийнята серед членів деякий партійних організацій. Саме так, наприклад, звертаються один до одного члени лейбористської партії Великобританії. Citizen у сполученні з прізвищем можна зустріти лише в літературі та перекладах творів з української на англійську мову. Враховуючи традицію, Sir вживається при зверненні до чоловіка, старшого за віком, званням, посадою чи соціальним станом. Так звертаються школярі до вчителя, продавці до покупців, покоївки, офіціанти. Але, як правило, жінки цю форму звернення не вживають. Miss - можлива форма звернення до дівчини, молодої жінки. Зі словом Miss звертаються покупці до продавців жіночої статі, відвідувачі кафе та ресторанів до офіціанток. За останній час ця форма звернення в застосуванні до працівників сервісів набула принизливого відтінку. Треба відмітити, що всі форми звернення що перераховані вище знаходяться в процесі переосмислення, межі їх застосування в деяких випадках розширюються, в інших випадках - звужуються. У зверненні до молодих осіб вживаються звернення: Молодий чоловік! - Young man! Юначе! - Youth! Хлопче! (у просторіччі) - Hey, you there! Малий! (у просторіччі) - Hey, there! Дівчино! - Young woman! Young man, youth, young woman в англійській мові не вживаються в якості звернення до незнайомих людей. Young man можна почути при розмові батька та сина, між матір’ю та сином, професором та студентом і т.п. В серйозній розмові, наприклад, між батьками та підлітками часто звучить young woman, young lady, miss. Фамільярним, але дружнім є звернення: Друже! - Friend! Чоловіче добрий! - Mate Chum! Голубе! - Pal! Buddy! Не всі із запропонованих варіантів вживаються в контексті, який можна назвати дружнім. Friend в контексті запропонованої ситуації не вживається. Або наприклад: Listen, pal, I don't want to see you hanging around here any more, see! - Чуєш, друже, щоб я тебе більше не бачив, зрозумів? Get out of the way, buddy! - Відступися, голубе! Наступні звернення на відміну від української мови вживаються лише у стосунку до родичів: Бабусю! - Grandmother, grandma! Дідусю! - Grandfather, grandpa! Звернення людей похилого віку до незнайомих молодих людей (ласкаво): Доцю! - Dear! Deary! Luv (love)! Ducky! Miss! Синку! - Son! Sonny! Boy! Просторічні звернення: Братчику! - Brother! Buddy! Old man! Mate! Сестричко! - Syster! Brother , як форма звернення прийняти в деяких релігійних общинах. Це ж стосується і звернення Syster! До викладачів та вчителів в школах Британії діти звертаються Mr + прізвище чи Sir, та Miss + дівоче прізвище (навіть коли вчителька заміжня). Ця традиція збереглася від часів королеви Вікторії, коли працювати в школі дозволялося лише незаміжнім жінкам. В США форма звернення до вчителя така ж, а до вчительки - в залежності від сімейного стану. В університетах Британії Professor + прізвище чи просто Professor застосовується до тих, хто має вчене звання. До решти викладачів звертаються Mr. + прізвище, Miss + прізвище, чи за бажанням викладача, по імені: John, Margaret. В США Professor може бути зверненням до викладача довільного рангу в університеті, коледжі тощо. Продавці великих магазинів, як правило, зустрічають покупців словами Can I help you? , а в процесі розмови можуть пропонуючи товар вжити форми звернення Sir, Madam, Miss. Власники маленьких крамниць, як правило, звертаються до своїх постійних покупців Mr + прізвище, Mrs + прізвище, Miss + прізвище, до дітей - по імені: Andy, Tom і тощо. В письмових оголошеннях як правило іменуються patrons (a secial offer for partons), в оголошеннях по радіо (це стосується в першу чергу супермаркетів) використовується звичайна форма звернення Ladies and gentlemen! Звернення до медичних працівників відбувається таким чином: Лікарю! - Dr (Doctor) + прізвище, Doctor, Mr + прізвище Сестро! - Nurse!, Matron!, Sister! Санітар! - Nurse! Звернення зі сторони медичних працівників відбувається за формою: Хворий! - Mr/Mrs/Miss + прізвище Піцієнт! - Mr/Mrs/Miss + прізвище Звернення до аудиторії: Друзі! - Friends! Колеги! - Leadies and gentlemen! Дорогі друзі! - Dear friends! Шановні колеги! - Ladies and gentlemen, esteemed colleagues! Пані та панове! - Ladies and gentlemen! Вибір форми звернення залежить від статусу заходу, складу аудиторії і її чисельності. Найчастіше, офіційну форму звернення до аудиторії типу Ladies and gentlemen вживає головуючий, з неї ж і починає свою промову основний оратор. Всі інші, після того як їй представлять аудиторії, як правило, відразу ж починають свій виступ. Цікаво, що таке звернення як Громадяни пасажири! Відсутнє в англійській мові. Звертаючись до пасажирів по радіо, диктор скаже Ladies and gentlemen.
Корисна | Переглядів: 311 | Додав: Muhaulyk | Дата: 21 Травня 2013 | Коментарі (0)

      Не встигли ми й озирнутися, як вже зимова сесія на носі й тільки розпочнемо "гризти граніт науки", як доведеться готувати іспити на літню, і кожен студент буде сподіватися не лише на власні знання, а і на вірного супутника, атрибут студентського життя - залікову книжку. Саме в ній, часто, студент бачить необхідну підтримку та гарант того, що у разі "не блискучої" відповіді саме вона "підтягне" оцінку до бажаного балу.
      Соціологічні опитування показують, що 92,4% опитаних п'ятикурсників і 80% першокурсників вірять в існування ефекту заліковки. Причому ті, середній бал яких вище 4,8 бали впевнені, що наявність позитивних оцінок заздалегідь гарантує успішне складання іспиту (40,6% п'ятикурсників і 75% першокурсників). В той же час ті, середній бал яких не перевищує 4,2 бала сприймають ефект заліковки як розуміння того, що попередня низька успішність негативно вплине на об'єктивність оцінювання викладачем (59,4% - 5 курс; 25% - 1 курс). Така впевненість в існуванні явища ефекту заліковки все ж не впливає на мотивацію при підготовці до іспиту. Тобто рушійним чинником, що гарантує позитивне складання іспиту, кожен з категорій опитаних вважає високий рівень підготовленості, хоча, якщо у першокурсників цей фактор визнало 93,75%, то в п'ятикурсників його визнало лише 66% опитаних. 
      На друге місце з факторів, що впливають на успішність складання іспиту, на думку першокурсників, виходить особисте ставлення викладача до студента (43,75%), а в п'ятикурсників - високий середній бал (59,4%). На підтвердження сказаного, респонденти V і І курсів стверджують, що не будуть менше готуватися до іспиту, маючи певний, відомий викладачеві середній бал (66% і 68,78% відповідно). Хоча, при всьому вище зазначеному, всі студенти переконані, що перший рік студент працює на заліковку, інші ..... вона на нього (66% і 87,5%).
      Аналізуючи результати опитування чітко видна тенденція: чим більше сесій складає студент, тим більше він сподівається на милість викладача в пам'ять минулих років. Наприклад коли здають Історію мистецтв, то викладач як правило дивиться на попередні оцінки з інших тем і наскільки добре студент обізнаний в них.
      Викладачі ж вразили своєю одностайністю. Всі - 100% опитуваних вірять в існування ефекту заліковки, хоча ставляться до цього негативно. Усталений середній бал студента для них на 60% є чинником, що впливає на об'єктивність оцінки, і лише на 40% фактором, що спонукає до перевірки, чи відповідають знання студента його заліковим оцінкам. 93% викладачів, стаж яких перевищує 15 років підвищать оцінку студенту на іспиті, якщо протягом року він зарекомендував себе позитивно і лише 48%, тих, стаж яких не перевищує 10 років, вчинять ідентично. Втой же час 89% викладачів поставлять "відмінно" студенту, який протягом року не готувався до занять лише в тому випадку, якщо він вражатиме знаннями не лише лекційного матеріалу. Слід зауважити, що на противагу сгудентській думці, жоден з них не згоден , що перший рік студент працює на заліковку, інші - вона на нього.
       Тож тримайте пораду на майбутнє: якжо ж і вирішили прогуляти пару, то розраховуйте, що змушені будете крім класичного конспекта потішити викладача знаннями додаткового матеріалу. В протилежному випадку матимете суху трійку і бліді спогади про колись добре проведені в парку пари. Також не варто сподіватись, що молоденький викладач зробить знижку на іспиті (мовляв, сам нещодавно в шкурі студента був)..
       Але не варто користуватися результатами цього опитування як посібником для тих, хто хоче гарно скласти іспити. Слід, перш за все, сподіватися на власний розум. І, якщо Вам зовсім не хочеться готуватися до екзаменів, згадайте слова Жоржа Елгози: "Екзамени -єдина можливість знати хоч щось хоча б декілька днів". І сміливо беріться підтягувати "хвости". Успіхів!
Корисна | Переглядів: 414 | Додав: Muhaulyk | Дата: 09 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Інтернет та навчання: поради вчителеві
Корисна | Переглядів: 724 | Додав: Muhaulyk | Дата: 01 Грудня 2012 | Коментарі (0)

Корупція - не злочин?
Корисна | Переглядів: 463 | Додав: Muhaulyk | Дата: 01 Грудня 2012 | Коментарі (0)

      "Як Ви яхту назвете, так вона і попливе" — це крилатий вислів з мультфільму про капітана Врунгеля без перебільшення актуальне до будь яких сфер життя. Наприклад, вчені стверджують, що успішний день розпочинається з ранку, отже, життя в цілому безпосередньо залежить від початку дня. У відомих бізнесменів, як правило, є чіткі правила, з яких вони розпочинають свій день.
       Опитування проведене серед декількох великих босів дозволило визначити ряд правил, яких має дотримуватися людина на початку дня, якщо вона хоче бути успішною. Отже, щоб день був вдалим:
         1. Не втрачайте час на перевірку пошти і на довгі ділові посиденьки.
        Намагайтеся не заглядати до своєї поштової скриньки принаймні до 10 години ранку. Якщо щось терміново потребуватиме Вашої уваги, Вам зателефонують, а не будуть надсилати електронні листи.
         2. В першу чергу займіться справами, які Ви найбільше не любите.
       Справа в тому, що чим ближче наближається вечір, тим гіршою стає продуктивність праці. Тому бізнесмени рекомендують спочатку робити найважчу для себе, поки ресурси знаходяться на піку можливо стей.
         3. З ранку завжди складайте перелік завдань, які найбільш важливі і, які потрібно виконати в першу чергу. Викреслюйте їх із переліку в міру виконання.
         Залишайте другорядні завдання на потім, навіть якщо Ви не встигнете їх зробити, нічого страшного не відбудеться, а ось якщо Ви не виконаєте щось важливе, це може мати негативні наслідки для Вашої справи.
         4. Думайте про людей, що оточують Вас
         Перед тим, як щось зробити або прийняти якесь рішення, подумайте про те, чи не вплине воно на швидкість або можливість виконання завдань, намічених членами Вашої команди. Команда і, зокрема, її злагоджена робота — запорука Вашого успіху.
         5. Весь час нагадуйте собі про свої високі цілі.
         Перевіряйте свої дії і рішення на адекватність і доцільність, щоб вони служили виконанню найвищої мети, а не Вашим миттєвим бажанням.
         6. Використовуйте кожну хвилину з користю.
         Чи замислювалися Ви над тим, скільки часу даремно йде на проїзд у транспорті, на простій у пробках, на очікування у чергах і т.п.? Не витрачайте час даремно. Подумайте, як можна провести цей час з користю для своєї справи. Можливо, певні питання Ви можете обговорити з колегами телефоном, перебуваючи у пробці і не чекаючи особистої зустрічі.
Корисна | Переглядів: 1344 | Додав: Muhaulyk | Дата: 24 Листопада 2012 | Коментарі (0)

   ВНЗ можна порівняти з вищою кухнею, на якій готують найкращих "кулінарів" у своїй сфері. 
   Одні вивчають економічну ситуацію ринку і як вигідніше себе продати, інші інвестують час і гроші на те, щоб зарезервувати собі найпопулярніше місце в професійному меню, хтось відстоює права масових продуктів, а хтось одразу тяжіє потрапити в лігу екзотичної пропозиції.
     Але ця диференціація наступає трохи пізніше. Здебільшого, середньостатистичне життя студента починається з того, що він з самісінького початку потрапляє до згрупованої "солянки" різнорідних інгредієнтів, які не раз ще будуть змішані у вузівському казанку.
     Для того, щоб вдало пройти всі адаптаційні кола, зарекомендувати себе "ще тим фруктом" з перчиком на додачу та родзинкою до десерту, і, врешті-решт, визначитися з тим, до якої "кухні" хотілося б приєднатися - можна скористатися декількома законами "Вищої кулінарії", які будуть актуальними і для студентського життя:

   Закон № 1. "Каши из топора не сваришь" або будь всебічною особистістю! 

    Сьогодні мало бути просто студентом, сьогодні, у час численних інформаційних потоків і технологій, потрібно бути готовим проявити себе в різних іпостасях. 
    Кожен з нас є за правом особистістю з претензією на індивідуальність. У сучасному суспільстві формується потреба в новому типі особистості, яка є носієм таких якостей як практичність, ініціативність, здатність орієнтуватися в ринкових умовах, динамічність, постійне прагнення до розвитку, інтелектуальна розвиненість. Студентство є найбільш інтелектуальною, творчо розвиненою і прогресивною частиною молоді, найважливішим фактором політичного, духовного та економічного перетворення будь-якого суспільства, українського зокрема.
     Тому, чим більше ти маєш сьогодні граней, тим дорожчим і ціннішим ти будеш діамантом. Не зупиняйтеся ніколи в пошуку своїх талантів, чим більше ти розкриєш у собі приховані потенціали сьогодні, тим "смачнішим" і насиченішим стане твоє життя вже завтра. 

       Закон № 2. "У міру солі та перцю" або експериментуй з розумом! 

Усі ми знаємо, що хоч на йоту перестаратися з приправами і страва може бути зіпсованою. Мистецтво кулінарії відточує свої навики до найтонших деталей, будуючи свою систему правил.
     У мистецтві соціуму також існують свої соціальні правила, які включають у себе систему уявлень, що становить певний шаблон поведінки, необхідний для здійснення спільних узгоджених дій. Ці норми або правила вироблені суспільством чи групою людей у процесі їхньої життєдіяльності. До них також відносять звичаї та традиції. 
      Студентство - яскравий приклад соціальної групи, яка за складом є достатньо мобільною та різнорідною, однак звичаї та традиції зберігаються від моменту їх започаткування, набираючи лише певної часової окраси сьогодення. Тому стати "своїм", пройшовши всі адаптаційні рівні, можна дуже швидко. І так само швидко, знехтувавши груповими цінностями та нормами, можна опинитися серед числа аутсайдерів. 
       Мова йде не про те, щоб комфортно підпорядковуватися групі, а про повагу до середовища, в якому знаходишся, і про врахування його особливостей та традицій.
       Якщо ж група тебе не влаштовує, з певних причин, у ній ти не відчуваєш себе комфортно або ніяк не можеш знайти у ній своє місце, не поспішай робити необдумані кроки завчасно. Перед тим як щось піддати критиці, засудити або зламати, потрібно бути готовим запропонувати щось навзаєм. Порожнє голосіння про те, що "всі не такі…, все не так…, а я так не буду…, а я так не хочу..." завжди буде залишатися змістовно порожнім. Тому, як мінімум, пропонуючи загалу новий спосіб приготування "своєї фірмової страви", у тебе має бути не лише ефемерний рецепт, а й реальні інгредієнти і технологія доведення його до готовності. Щоб ненароком не лишитися голодним: коли від страви відмовився, а своя згоріла від голослівної зарозумілості.
       Тож, експериментуйте, але з розумом!

     Закон № 3. "Лежачого хліба ніде нема" або будь активним і сам конструюй своє майбутнє! 

Традиції і звичаї - це добре, це те, що дає основу для старту та підтримку для росту. Колись цієї основи було достатньо, щоб вдало та успішно інтегруватися у майбутнє. Однак, у ХХІ столітті, у добу надшвидкісних змін і новоутворень, у добу численних особистісних виборів і ролей, у добу різноманітних соціальних провокацій і реформ, цієї основи стає замало. Часто вона не в силах утримати на своїх плечах вагу нового століття і масу сучасних запитів. Якщо ще в минулому столітті, не менш реформаційному, набагато простіше було уявити і спрогнозувати своє майбутнє з позиції держави, соціуму, групи, то сьогодні відповідальність і авторство написання життєвого сценарію виключно надається самій особистості.
        "Історії не відбуваються у реальному житті, вони, радше, конструюються людьми в їхніх головах”, - цю істину відомий психолог Брунер покладає на відповідальність самої людини. Сьогодні мало вміти просто читати, сьогодні варто і актуально ставати самим автором і режисером свого власного життя. Активна позиція або ж, як називають її психологи, суб’єктність індивіда, дозволяє йому бути не пасивним об’єктом у соціальній грі, а й вагомо впливати на її перебіг, можливість внесення своїх правил, а то й створення своєї власної гри. 
          Якщо ж ви все-таки обрали активну позицію, то будьте готові до випробувань, до так званої перевірки вас на міцність, де вам знадобляться і ваша сміливість, і ваш розум, і усі ваші сильні якості. Бо лише так ви зможете відчути цю тонку межу контрасту: де обставини і світ грають вами, а де ви вже самі задаєте тон і активно дієте.
          Студентство - це період переструктурування і, часто, у певному розумінні, закладення і фіксування вже остаточних особистісних та соціальних позицій. І якщо саме в цей період ви закладете звичку бути активним по відношенню до власного життя, то можете бути спокійними щодо власного майбутнього. Хіба не в цьому весь смак свободи, такої бажаної для молодої людини? Коли тебе не смикають за мотузочки різноманітні фатуми, а коли твоє Завтра активно і творчо розбудовується вже в Сьогодні.
    Тож, поки ви освоюєте ази своєї професійної "кухні", можете скористатися цими, на перший погляд, простими законами. Однак, усі ми знаємо, що володіти інформацією замало - потрібно діяти! Можна все життя збирати колекцію найвишуканіших рецептів страв з усіх куточків світу, а так жодного разу і не приступити до приготування хоча б однієї з них. Тому не зволікайте в діях, поважайте традиції, які дають вам ресурс, а далі рухайтесь уже самостійно, експериментуйте і творіть, щоб ваше життя наповнилося найрізноманітнішими смаками і було прикрашене пікантними нотками вашої індивідуальності! 

   Мирончак Катерина | http://ya-student.com.ua/ 

Корисна | Переглядів: 1310 | Додав: Muhaulyk | Дата: 22 Вересня 2012 | Коментарі (0)

     Ще вчора, людина, яка знала 2 - 3 іноземні мови, більшості людей в нашій країні здавалася, ну, дуже розумною, а вміння говорити 6 - 8 мовами - було ознакою геніальності. Сьогодні ж ставлення до полілінгвізму в корені змінилося: знання 2-3 іноземних мов стало нормою життя, перевагою, яка забезпечує престижну роботу, можливістю подорожувати світом. А поліглотів - людей, що володіють багатьма мовами, сприймають вже не як щось дивовижне, а як нормальне явище, якого вимогаэ час. На думку фахівців, що вивчають феномен поліглоссіі, людей, які не в змозі вивчити 2 - 3 іноземні мови, не існує. Не може такого бути, скажете Ви, більшість з нас вчило іноземну мову в школі, а деякі навіть дві, а розмовляти нею вільно не можуть. І матимете рацію. 
     Дійсно, велика частина випускників загальноосвітніх шкіл, на порозі випуску не можуть похвалитися знанням іноземної мови на тому рівні, щоб вести вільний діалог з носієм мови. І це при тому, що 10 років дитина зубрила мову, отримувала оцінки, читала тексти і виконувала всілякі завдання. А в підсумку, окрім позначки в атестаті, нічого не може свідчити про те, що іноземна мова учнем освоєна. Хоча для того, щоб вивчити будь-яку мову, на рівні вільного спілкування, знадобиться не більше 3 - 4 місяців. У чому ж причина такої низької якості знань, які дає школа. Насправді, освітні стандарти передбачають знання мови на достатньому для спілкування, листування й перегляду фільмів і телепередач рівні. Однак на ділі похвалитися мовними навиками школярі не можуть і причин цьому кілька:
      1. Об'єктивна причина, яка полягає в тому, що: українцеві оволодіти англійською або німецькою мовами буває досить складно через суттєві граматичні і лексичниі відмінності, тоді як німцеві англійська дається легко, так як ці дві мови налжать до однієї мовної групи, а значить, у багато чому схожі.
       2. Бюрократизм школи, який підміняє реальне виконання програми, формальним проходженням матеріалу. У підсумку на папері учень отримує всі необхідні знання, а в реальності йому викладається предмет, який не занурює в мовне середовище, а в загальних рисах, на правилах і нудних текстах знайомить з мовою.
       3. Методично неграмотна побудова системи навчання іноземної мови, за принципом: вчити всьому підряд. Відомий персонаж Шерлок Холмс говорив:. ". Людська голова," це горище, і багато людей забивають його всякою нісенітницею А потім, коли їм необхідно дістати щось потрібне, воно заховане так далеко, що до нього не дістатися"Саме за такою схемою будується методика навчання іноземної мови в школі. Учневі дається багато не потрібної інформації, і в цій купі знань відсортувати "зерна від полови" найчастіше практично не реально.
       Можна ще довго критикувати школу, виправдовуючи тим самим своє незнання іноземної мови на належному рівні, проте істина полягає в тому, що: "Порятунок потопаючого - справа рук самого потопаючого".
                                 Стратегія вивчення іноземних мов
     Якщо шкільна концепція вивчення іноземної мови, не дала позитивних результатів і з тріском провалилася, не впадайте у відчай, а беріть кермо навчання в свої руки.
      На початковому етапі необхідно мати чітку мотивацію, наприклад, я хочу вивчити мову, тому що:
- мені потрібна престижна робота;
- я планую відправитися в подорож;
- предмет мого обожнювання говорить тією чи іншою мовою і щоб розуміти один одного однієї мови любові недостатньо;
- для успішного розвитку бізнесу мені просто необхідне знання мови і т.д.
       Наступним кроком стане позбавлення від страху перед іноземною мовою. Психологи стверджують, що більшість дорослих людей мають стійке переконання, що вивчити мову швидко і якісно вони не зможуть, іншими словами у них присутній так званий мовний бар'єр. При цьому більшість поліглотів впевнені: навіть людина, що не відрізняється феноменальною пам'яттю, протягом усього життя здатна вивчити до 6 мов, дотримуючись простих правил, а саме:
      1. Займайтеся регулярно, але не тривало. Так, на багато ефективніше займатися кожен день по годині, ніж один раз на тиждень, але 7:00. Якщо у вас немає можливості виділити протягом дня годину на заняття, присвячуйте цього по 15 хвилин чотири рази на день. Це може бути час, коли ви їдете на роботу і назад додому, перерва на обід або вечірній релакс.
      2. Перетворіть навчальний матеріал в зручні форми. Це можуть бути таблиці, віршики, слова, тексти. Носіть їх завжди з собою і при будь-якому зручному випадку повторюйте навчальний матеріал, поки він не дійде до автоматизму. Саме компактність матеріалу є основою його успішного запам'ятовування.
      3. Основа міцних знань - практичний досвід. Як говорить народна мудрість: "Стоячи на березі, плавати не навчишся". Використовуйте будь-яку можливість, щоб попрактикуватися в мові. Не бійтеся бути смішним і сказати неправильно слово або фразу. Практикуйте "День мови", в цей день спілкуйтеся з друзями тільки іноземною мовою або подумки переводите все що чуєте чи читаєте. Пам'ятайте: "важко в навчанні, легко в бою".
      4. Читайте книги - в них істинне знання. Читання книг мовою, що вивчається, послужить вам добру службу. Письменник Павленко П.А. говорив: "Вчасно прочитана книга - величезна удача. Вона здатна змінити життя, як не змінить її кращий друг або наставник". Намагайтеся вибирати прості тексти, не панікуйте, якщо щось не змогли перекласти. Дивіться фільми і передачі мовою, що вивчається, і не біда, якщо спочатку Ви мало що будете розуміти. Звикайте до мови, занурюйтесь у мовну атмосферу.
      5. Вільний час присвятіть вивченню мови. Чи Ви їсте, чи їдете в транспорті або сидите в черзі до лікаря - використовуйте вільний час, щоб повправлятися в мові. Цікавтеся культурою народу, мову якого Ви вивчаєте. Виберіть слушний момент і поїдьте в ту країну, щоб поспілкуватися безпосередньо з носіями мови. Не маєте можливості подорожувати, тоді в інтернеті познайомтеся з людиною, для якої мова, яку Ви вивчаєте буде рідною, і почніть з нею листуватися. Бажано, щоб це була людина тієї ж професії або зі схожими інтересами.
      6. Вірте в себе, не соромтеся вдаватися до сторонньої допомоги і тоді все вийде. Ваша віра творить дива, однак, використовуючи вже напрацьовані знання і досвід, Ви зможете просунутися у вивченні мови значно швидше.
    Переклад Широкової Наталії
статті сайту http://neuch.org/



Корисна | Переглядів: 1418 | Додав: Muhaulyk | Дата: 22 Вересня 2012 | Коментарі (0)


1-10 11-20

Категорії розділу

Корисна [20]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика


Онлайн всього: 12
Гостей: 12
Користувачів: 0