Понеділок, 29 Квітня 2024, 12:32:40

Генетики підтвердили індійське походження циган
      Найбільша в Європі група національної меншості – цигани – вийшла з північної Індії 1500 років тому, стверджують генетики.
      У середні віки вважалося, що цигани (рома) прийшли з Єгипту. Цю казку деякі з них розповідають до цих пір, вважаючи себе нащадками древніх єгиптян.
      Не дивлячись на розквіт генетики й активне вивчення коріння всіх європейських народів, у тому числі євреїв, до цих пір 11 млн циганів у цілому залишалися осторонь. Виправити помилку вирішили Давид Комас з Інституту еволюційної біології Університету Пумпеу Фабра (Іспанія) та його колеги.
      Лінгвістичні дослідження і невеликі генетичні дослідження вже дали зрозуміти, що цигани близькі до індусів. Для підтвердження цієї ідеї й виявлення додаткових деталей міграції вчені порівняли сегменти всієї ДНК 13 груп циганів і представників інших народів. Вперше циганський геном піддався розгляду цілком.
       З'ясувалося, що предки сучасних циганів вийшли з північної Індії одномоментно. Діставшись до Балкан, приблизно за 900 років вони поширилися по всій Європі.
       За сотні років, що пройшли з тих пір, цигани то схрещувалися з європейськими популяціями, то піддавалися анафемі. У роки холокосту було убито від 200 тисяч до півтора мільйонів циганів. Потім вони піддавалися насильницькій асиміляції в комуністичних країнах (на ділі це частенько означало стерилізацію).
       Надалі Давид Комас планує розширити аналіз, включивши до нього більше циганських груп, а також більше індійських популяцій з регіону, де жили предки цього народу.
       Результати дослідження опубліковані в журналі Current Biology.

за матеріалами: Компьюлента