Субота, 27 Квітня 2024, 16:37:28

Виявлена найменша з відомих екзопланет
        Телескоп "Кеплер" допоміг астрономам знайти нову екзопланету, чия маса і діаметр менші, ніж у Меркурія і порівняні з аналогічними характеристиками Місяця, що робить її найменшою планетою поза Сонячною системою, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature.
        За останні декілька років орбітальні телескопи "Кеплер", CoRoT, а також їх наземні побратими відкрили понад тисячу екзопланет і декілька тисяч можливих кандидатів на цю роль. Більшість з них належить до "гарячих" юпітерів і нептунів, проте нові методики дозволяють знаходити все більше невеликих планет. Так, в 2011 році вчені виявили планету Kepler-10b, чия маса в 1,5 рази перевищувала земну, а в 2012 – відразу три планети, сама невелика з яких порівнянна за розміром з Марсом.
        Група астрономів під керівництвом Томаса Барклая (Thomas Barclay) з Дослідницького центру НАСА імені Еймса (США) виявила нового рекордсмена, вивчаючи дані, зібрані телескопом "Кеплер" під час спостережень за системою Kepler-37 на стику сузір'їв Лебедя і Ліри, віддалених від нас на 215 світлових років.
         Барклай і його колеги проаналізували коливання в яскравості зірки цієї системи, сонцеподібного жовтого карлика, в ході 900 днів спостережень і виявили три зниження в її яскравості, що періодично повторюються. Проаналізувавши їх частоту і силу, вчені дійшли висновку, що їх причиною були три планети, що час від часу "затуляли" частину диску світила. Переконавшись в наявності планет, астрономи обчислили їх масу, радіус і відстань до Kepler-37.
          Найдальша планета, Kepler-37d, удвічі більша за Землю і віддалена від світила на відстань, порівнянну з орбітою Меркурія. Дві інших планети значно ближче до зірки і менше свого "великого брата". Так, Kepler-37c трохи менше за Венеру, а Kepler-37b є новим рекордсменом, з меншим радіусом і масою, ніж у Меркурія. Її ймовірний діаметр – 0,303 радіусу Землі, робить її схожою за габаритами на Місяць, відзначають автори статті.

Переглядів: 495 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 5.0/1