Понеділок, 06 Травня 2024, 12:21:50

Фізики створили гігантського "кота Шредінгера"
      Російські й канадські фізики вперше змогли простежити за проявом квантових ефектів на макрорівні, створивши гігантського "кота Шредінгера", що представляє собою набір з мільйонів фотонів, пов'язаних на квантовому рівні з одиничною часткою світла, йдеться в статті в журналі Nature Physіcs.
      "Квантова механіка значно відрізняється від класичних фізичних законів, що керують життям більших об'єктів, таких як кіт. Ми поки що не знаємо, де проходить межа між ними й чи існує вона взагалі. І хоча ми поки що далекі від проведення експерименту з реальною кішкою, отримані нами результати свідчать про його реалістичність", – заявили Олександр Львівський і Крістоф Саймон (Chrіstoph Sіmon) з університету Калгарі (Канада), чиї слова наводить прес-служба закладу.
       Учені провели дослід, який можна назвати аналогом знаменитого уявного експерименту, що був вигаданий німецьким фізиком Ервіном Шредінгером в 1935 році. У ході цього досліду в закриту скриньку поклали кота і механізм, що відкриває ємність із отрутою при розпаді нестабільного атома. Відповідно до принципів квантової фізики, які керують розпадом атому, кіт є одночасно і живим, і мертвим до того, як учений відкриє скриньку.
       У досліді фізиків у ролі "кота" виступає набір з мільйонів фотонів, видимий для ока людини. Цей "кіт" пов'язаний на квантовому рівні з "отрутою" – одиничним фотоном, фаза й інші параметри якого не відомі для вчених до виміру його властивостей. Їх квантове "заплутування" стало можливим завдяки особливій системі з оптичних разщеплювачів і фазових пластинок, робота яких мінялася залежно від стану "отрути".
       За словами вчених, немає ніяких принципових обмежень для виведення інших "видів" кота Шредінгера із хмари атомів та інших типів з матерії. Автори статті вважають, що вивчення таких структур допоможе нам зрозуміти, як працюють квантові ефекти на макрорівні і як вони міняються з ростом масштабів експерименту.

Переглядів: 266 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0