Неділя, 28 Квітня 2024, 18:01:37

Біологи прочитали геном чуми
Міжнародна група вчених прочитала частину геному штаму чумної палички, який був причиною так званої Юстиніанової чуми, епідемії, яка спалахнула в Європі у VI столітті нашої ери. Робота вчених опублікована в журналі The Lancet Infectious Diseases. Джерелом генетичного матеріалу стали два зуба, знайдені на середньовічному кладовищі міста Ашхейма в Баварії. Вуглецеве датування дозволило встановити, що зуби належать людям, які жили на початку – у середині VI століття, у той самий час, коли спалахнула чума в Константинополі (матеріал датований 504 і 533 роками, проте помилка методу становить близько 60-90 років). Порівняння прочитаних геномів з геномами інших відомих різновидів Yersinia pestis, в тому числі з тими, що були причиною Чорної смерті XIV століття, показало, що "юстиніанівський" штам досить різниться від них усіх. Судячи з усього, цей різновид бактерій зник або став настільки рідкісним, що не ідентифікується в сучасних природних резервуарах захворювання. У цьому сенсі штам Юстиніанової чуми сильно відрізняється від штаму Чорної смерті, нащадки якого стали причиною спалаху Азіатської чуми на початку XX століття. Вони до цих пір існують в диких популяціях гризунів, які є джерелами захворювання. Те, що збудники, які стали причиною двох найвідоміших чумних епідемій не є близькими родичами, говорить про епідеміологічну важливість природних резервуарів – обидва штами прийшли звідти незалежно. Як кажуть автори, не виключено, що природні резервуари можуть стати джерелами нових високонебезпечних штамів. Втім, поки ці бактерії не набули стійкості до антибіотиків, очікувати масштабних епідемій рано. за матеріалами: Lenta.ru
Переглядів: 303 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0

«  Січень 2014  »