П`ятниця, 03 Травня 2024, 17:01:42

Астрономи знайшли у сузір'ї Центавра зірку в мільйон разів яскравішу за Сонце
        Інструменти телескопа VLT допомогли астрономам оцінити розміри та інші параметри гігантської зірки HR5171A в сузір'ї Центавра, чия яскравість приблизно в мільйон разів вище, ніж у нашого Сонця, а також знайти її "прихованого" компаньйона, йдеться в статті, опублікованій у журналі Astronomy&Astrophysics.
        "Спостереження за HR5171A показали, що у цього світила є сусід, що обертається навколо нього по тісній орбіті, що вкрай здивувало нас. Ці зірки розташовані один до одного так близько, що вони торкаються один одного, і вся ця система нагадує гігантський арахісовий горіх. Це світило-компаньйон цікаве для нас з точки зору того, що воно може потенційно "обдерти" зовнішні оболонки гіганта і тим самим змінити хід його еволюції", – заявив Олів'є Чесно з Обсерваторії Лазурного берега (Франція).
       О.Чесно і його колеги спостерігали за нічним небом за допомогою телескопа VLT і підключеного до нього інтерферометра VLTi. У сузір'ї Центавра вони виявили дивну зірку, яка належить до категорії одних із найбільш рідкісних світил Галактики – до категорії жовтих гіпергігантів, загальне число яких у Чумацькому Шляху складає близько дюжини.
       За розрахунками вчених, зірка HR5171A входить до топ-10 найбільших світил галактики і є найбільшим жовтим гіпергігантом – її діаметр перевищує поперечник Сонця в 1300 разів, а яскравість – в мільйон разів. Ця зірка знаходиться на відносно великій відстані від Землі – 12 тисяч світлових років, проте її надвисока яскравість дозволяє побачити її на нічному небі неозброєним оком.
      Подальші спостереження за цим світилом "подарували" групі Чесно ще один сюрприз – періодичні коливання яскравості HR5171A "видали" її невеликого компаньйона, який теж належить до числа жовтих зірок і робить один виток навколо гіганта за 1300 днів. Враховуючи невелику відстань між супутником і HR5171A, компаньйон може помітно змінити еволюцію гіганта в майбутньому, за чим буде цікаво спостерігати, підсумовують автори статті.

Переглядів: 241 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0

«  Березень 2014  »
17181920212223

Якій музиці ви надаєте перевагу?