Середа, 01 Травня 2024, 04:39:01

Вчені: з віком старіють далеко не всі живі організми
        Вчені з'ясували, що далеко не всі організми з віком старіють, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature.
        Вважається, що з віком живий організм старіє, його здатність до виробництва потомства падає, а вірогідність смерті зростає. Оуен Джонс (Owen Jones) з Інституту біології старіння суспільства Макса Планка в Оденсі (Данія) побудував траєкторії зростання і падіння смертності та здатності до відтворення для 11 ссавців, включаючи людину, 12 інших хребетних, 10 безхребетних, 12 судинних рослин і однієї зеленої водорості.
        Тривалість життя різних видів становила від десятків днів до сотень років. Для стандартизації даних учені взяли дві ключові точки: середній вік, в якому представники виду стають здатні до розмноження, і "кінцевий" вік, до якого доживають лише 5% особин.
        Вони виявили несподівану різноманітність траєкторій зміни здатності до відтворення та смертності. Наприклад, найрізкіше смертність у "кінцевому" віці піднімається серед сучасних японських жінок. У дослідження увійшли також дані по шведам, народженим в 1881 році, і аче – народу мисливців і збирачів з Парагваю, однак у них смертність з віком зростала не так різко. Вчені пов'язують це з різними умовами життя у цих груп.
         У деяких видів смертність з віком, навпаки, падає. Наприклад, у сухопутної черепахи пустельний західний гофер. А у гідри ризик смерті з віком не змінюється і при цьому настільки малий, що, за розрахунками вчених, в лабораторних умовах "кінцевий" вік у неї настане через 1400 років.
         Вчені дійшли висновку, що процес старіння у різних видів відбувається по-різному: одні помітно старіють з віком, інші – майже непомітно, а у деяких організмів старіння йде начебто назад. "Стандартні еволюційні теорії не передбачають такої великої варіативності. Вони можуть пояснити тільки збільшення смертності та падіння здатності до розмноження після дозрівання", – зазначають автори статті.

Переглядів: 294 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0