Середа, 01 Травня 2024, 04:49:24

Вчені: хаос "диригує" життям всіх планетних систем
         Всі відомі нам планетні системи у далеких зірок могли виникнути внаслідок хаотичних процесів, які керували рухом майбутніх газових гігантів і землеподібних планет у момент їх формування та в "дорослі" епохи їх життя, йдеться в статті в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.
          До початку 21 століття вчені вважали, що планети з'явилися приблизно там же, де вони знаходяться сьогодні. В останні два десятиліття стало ясно, що ці уявлення не вірні. Сьогодні планетологи вважають, що газові гіганти виникли у "холодній частині Сонячної системи, та їх зближення з Сонцем випадковим чином перебудувало орбіти планет земної групи.
          Йорам Литвік з Північно-Західного університету (США) і його колега Ву Янцинь вважають, що "хаотичні" процеси відбуваються в кожній планетарній системі й присутні на всіх етапах її розвитку. Вони дійшли такого висновку, побудувавши модель планетарної системи, у якій є "гарячий юпітер" – планета-гігант, близько розташована до світила.
          Ця модель показала, що планетарні системи біля інших зірок не є абсолютно стабільними, а знаходяться в так званому стані "постійного хаосу". З часом орбіти планет-гігантів та їх менших побратимів змінюються, хоча вони здаються незмінними через те, що ці зміни відбуваються за сотні мільйонів років.
          Кінцевим продуктом такого руху і є "гарячі юпітери", які поступово наближаються до світила і досягають його за приблизно 300 мільйонів років. За словами астрономів, передбачення їх моделі підтверджуються даними спостережень за 60 "гарячими юпітерами", які були знайдені за останні роки за допомогою телескопа "Кеплер".
           Якщо "хаос" дійсно існує, то склад планетарних "сімей" може змінюватися з плином часу навіть після того, як зник протопланетний диск і планети "знайшли" стабільні орбіти. Вчені планують перевірити цю теорію, вивчаючи нові планетарні системи, які буде знайдено у найближчому майбутньому.

Переглядів: 256 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0