Субота, 04 Травня 2024, 12:30:47

Утворення надконтиненту Пангеї стало причиною найбільшого вимирання на Землі
           За останніми оцінками вчених, наприкінці пермського періоду на планеті загинуло від 93% до 97% всіх мешканців моря і майже дві третини наземних тварин і рослин. Страшна катастрофа 252 мільйони років тому практично знищила праліси. Сьогодні причина найбільшого масового вимирання всіх часів – одна з найбільших загадок для палеонтологів.
            На думку вчених з китайського геологічного університету загибель більшої частини біомаси планети стала результатом утворення надконтиненту – Пангеї.
            У своїй статті, що вийшла в журналі Science China, Earth Sciences, автори пишуть, що наразі у дослідників з усього світу накопичилася достатня кількість доказів сильних кліматичних змін на Землі 252 мільйони років тому. Серед головних показників: різке зменшення насиченості киснем Світового океану і зростання в атмосфері концентрації парникових газів – двоокису вуглецю та метану.
            Через інтенсивні кислотні дощі змінився хімічний склад морської води, що знищило корали, а суша в результаті потепління клімату поступово перетворилася на пустелю. Катаклізм тягнувся тисячоліття, а кліматичний маятник гойдався то в один, то в інший бік: періоди потепління змінювалися похолоданням.
             Відповідно до теорії вчених з Піднебесної, джерелом всіх бід став масштабний рух тектонічних плит, що відбувся за 50 мільйонів років до початку перерахованих катаклізмів. При взаємних зіткненнях частина плит занурилася в мантію, що супроводжувалося потовщенням земної кори і збільшенням глибини Світового океану.
             Саме тоді на початку пермського періоду, близько 300 мільйонів років тому, ці геологічні процеси викликали інверсію магнітного поля Землі, коли магнітні полюси планети помінялися місцями. Що більш важливо, велика кількість холодної речовини виявилась в мантії, де сформувала своєрідний "шлейф".
              За мільйони років завдяки термоконвекціі частина речовини цього "шлейфу" знайшла вихід на поверхню. Вперше це сталось 251 мільйон років тому на території сучасного Сибіру, коли лава вкрила більше 4 мільйонів квадратних кілометрів Землі – величезний простір, що відповідає площі семи Францій.
               Ще одна аналогічна пробоїна в земній корі утворилася 260 мільйонів років тому на півдні сучасного Китаю. Саме ці два виверження, що відбулися в результаті масового зближення тектонічних плит, китайські вчені і називають джерелом всіх тих нещасть у вигляді парникових газів і кислотних дощів, які обрушилися на планету ще до того, як на ній з'явилися динозаври.
               Додамо, що не всі фахівці згодні з думкою китайських колег. Найбільшою критиці піддається часовий розрив в 50 мільйонів років між утворенням Пангеї і вулканічними виверженнями.
               Деякі вчені вважають, що причини потрібно шукати хронологічно ближче до самого вимирання.

за матеріалами: Вести.ru
Переглядів: 277 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 5.0/1

«  Листопад 2013  »
18192021222324

Якій музиці ви надаєте перевагу?