Субота, 04 Травня 2024, 11:52:15

Учені: коливання сонячної активності майже не впливають на клімат
         Зростання сонячної активності в 20 столітті може пояснити лише 10% від загального обсягу тих кліматичних змін, які пережила Земля за останнє сторіччя, що позбавляє підстав один з основних аргументів так званих кліматичних скептиків, заявляють учені в статті, опублікованій в журналі Envіronmental Research Letters.
         "Ми показали, що зміни в сонячній активності були лише на 10% винні в глобальному потеплінні, що наша планета пережила в 20 столітті. Завдяки цій роботі й дослідженням наших колег, Міжурядова група експертів по зміні клімату (ІPCC) змогла заявити, що зв'язку між цими феноменами не існує", – заявив Террі Слоан з університету Ланкастера (Велика Британія).
          Слоан і його колеги спростували один із ключових аргументів "кліматичних скептиків", які вважають, що висока сонячна активність може "заважати" космічним променям проникати у верхні шари атмосфери Землі й сприяти формуванню хмар, що "охолоджують" нашу планету.
           Автори статті перевірили це твердження, простеживши за тим, як мінялася сила космічних променів, активність Сонця й хмарність Землі з 1955 року по сьогоднішній день. За словами вчених, зв'язку між цими феноменами майже не було, крім відносно слабких "сплесків" середньорічних температур і активності космічних променів, які відбувалися раз на 22 роки.
           Як стверджують вчені, космічні промені й сонячна активність могли бути причиною лише десятої частини від тих змін у кліматі Землі, свідками яких ми стали в останнє сторіччя. Настільки незначний внесок у зміну клімату не дозволяє визнати аргументи людей, які мають сумніви в антропогенній природі глобального потепління, такими, що заслуговують довіри, відзначають автори статті.

за матеріалами: РИА Новости Украина