Середа, 01 Травня 2024, 09:57:09

Телескоп "Хаббл" знайшов воду в атмосферах п'яти екзопланет
         Астрономи за допомогою космічного телескопа "Хаббл" виявили ознаки водяної пари в атмосферах п'яти екзопланет, повідомляє НАСА.
         Вчені знайшли воду в атмосферах планет WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b та XO-1b. Всі вони – "гарячі юпітери", планети-гіганти, що обертаються в безпосередній близькості від своїх зірок. Астрономи використовували інфрачервоні знімки ширококутної камери "Хаббла" WFC3. Коли планета опиняється з точки зору "Хаббла" перед своєю зіркою, частина випромінювання зірки поглинається, а частина – проходить далі в залежності від складу атмосфери. Аналізуючи особливості поглинання випромінювання атмосферами екзопланети, астрономи встановили, що в них є водяна пара.
         "Ми впевнені, що знайшли сліди води на кількох планетах. Ця робота відкриває можливість для порівняння кількості води в атмосферах різних видів екзопланет, наприклад, більш і менш гарячих", – пояснив Аві Менделл (Avi Mandell) з Центру НАСА імені Годдарда.
         Дані по планетах були різними, так, сигнали від WASP-17b – планети з найбільш щільною атмосферою – і HD209458b були найбільш сильними. Однак в атмосферах усіх п'яти планет водяна пара спостерігалась не так чітко, як припускали вчені. Вони вважають, що спостереженнями заважає атмосферний туман або пил. Димка знижує інтенсивність всіх сигналів, що йдуть від атмосфери, точно так само як туман на фотографії приглушує кольори.
         Воду в атмосферах екзопланет астрономи знаходили і раніше, проте результати цих двох досліджень дозволяють вперше виміряти і порівняти характер поглинання випромінювання і сигналу від кількох екзопланет, підкреслюється в повідомленні.
         Дані по планетах WASP-12b, WASP-17b і WASP-19b були отримані групою вчених під керівництвом Менделла, а по HD209458b і XO-1b – групою Дрейка Демінга (Drake Deming) з університету Меріленду. Обидві роботи є частиною дослідження атмосфер екзопланет, проведеного Демінгом.
          Результати вчених були опубліковані у двох статтях в Astrophysical Journal.

Переглядів: 247 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0