Субота, 04 Травня 2024, 16:24:36

Телескоп "Хаббл" виявив комету із шістьма хвостами
       Космічний телескоп "Хаббл" у ході спостережень нещодавно відкритої комети P/2013 P5 виявив украй незвичайне явище – у цього небесного тіла виявився не один, а шість пилових хвостів, йдеться в статті, прийнятій до друку в Astrophysіcal Journal Letters.
       Комети, на відміну від астероїдів, складаються в основному з льоду й замерзлих газів з домішкою пилу. Коли вони потрапляють до внутрішніх районів Сонячної системи, лід починає випаровуватися, і у комет "відростає" хвіст, що складається з газу й пилу. Газовий (іонний) та пиловий хвости можуть бути спрямовані під кутом один від одного, і тоді комета виявляється власницею відразу двох хвостів.
       Девід Джуїтт (Davіd Jewіtt) з університету Каліфорнії в Лос-Анджелесі (США) та його колеги спостерігали за кометою P/2013 P5, відкритою наприкінці серпня проектом PanSTARRS. Вона належить до числа комет головного пояса, тобто не йде від Сонця далі орбіти Юпітера. Більша частина льоду на таких кометах вже випарувалася, тому їх також називають "активними астероїдами".
       "Хаббл" провів серію спостережень комети P5 10 і 23 вересня, зробивши 12 знімків за допомогою своєї ширококутової камери WFC3. На фотографіях учені побачили вкрай незвичайну картину – комета "відростила" відразу шість хвостів, спрямованих у різні боки. При цьому за два тижні між сеансами спостережень істотно змінилися кути, під якими вони "дивилися".
       Учені відзначають, що ці "прикраси" повинні складатися з пилу, оскільки льоду на цій кометі вже швидше за все не залишилося, і його випаровування не може вибивати частки пилу з поверхні. Інше можливе пояснення – зіткнення з іншим космічним тілом, однак спостереження свідчать, що хвости стійкі протягом довгого часу, а значить удар ззовні не міг породити їх.
        "Тривалий період викидів пилу <...> може бути пояснений втратою маси через нестабільне обертання. Ми думаємо, що (комета) P/2013 P5 була розкручена до швидкості розпаду за рахунок радіаційного тертя", – йдеться в статті.

Переглядів: 251 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0