Середа, 01 Травня 2024, 07:02:20

Метеорит долетів до Чебаркуль за 1,2 млн років
         Болід, що впав на Південному Уралі (РФ) 15 лютого 2013р., був частиною великого астероїда, який, цілком можливо, досі кружляє в Сонячній системі. Сам метеорит добирався до Землі більше 1,2 мільйона років. Такі дані оприлюднив вчений університету Хельсінкі Мікаель Гранвік.
         Дослідник прорахував траєкторію астероїда за допомогою суперкомп'ютера і дійшов висновку, що той відколовся від іншого небесного тіла.
         На думку вчених університету Хельсінкі, вік метеорита становить 4,5 мільярда років. Небесне тіло сформувалося в астероїдному поясі між Марсом і Юпітером.
         "Відомості вчених з Фінляндії анітрохи не суперечать нашому дослідженню", – прокоментував повідомлення науковий співробітник лабораторії геології Інституту геології і геохімії Уральського відділення Російської академії наук Степан Берзін, який нещодавно виявив в челябінському боліді "сліди води".
         Уральські вчені нещодавно виявили у фрагментах боліда продукти окислення заліза, інакше кажучи, іржу. Отже, "космічний прибулець" міг містити деяку кількість вологи. Геологи стверджували, що це відкриття може бути непрямим підтвердженням теорії позаземного походження води. За однією з гіпотез, саме метеорити і комети "завезли" воду на Землю в перші мільйони років життя планети.
         Нагадаємо, яскравість спалаху від метеорита перевищувала сонячну. При цьому максимальне світіння було відзначено на висоті приблизно в 30 кілометрів над поверхнею Землі. За оцінками експертної групи, енергія челябінського метеориту склала приблизно 500 кілотонн у тротиловому еквіваленті. Діаметр космічного об'єкта, за уточненими даними, склав 18 метрів.

за матеріалами: Российская газета