Середа, 01 Травня 2024, 12:53:00

Графіт з Гренландії показав ученим наявність життя 3,7 млрд років тому
          Японські геологи проаналізували мікроструктуру і хімічний склад покладів графіту на території Гренландії, що сформувалися приблизно 3,7 мільярда років тому, і виявили в них однозначні ознаки того, що вони виникли в результаті життєдіяльності мікробів, йдеться в статті, опублікованій в журналі Nature Geoscience.
          Перші живі організми з'явилися на Землі під час архейської ери, і поки що не існує загальноприйнятої точки зору щодо того, як і коли зародилося життя. На сьогоднішній день є кілька викопних свідоцтв того, що мікроби вже існували в первинному океані Землі приблизно 3,4 мільярда років тому, однак багато вчених вважають, що життя могло зародитися набагато раніше цієї позначки.
          Йоко Охтомо з університету Тохоку в місті Сендай (Японія) та її колеги змогли довести, що життя вже існувало приблизно 3,7 мільярда років тому, вивчивши зразки графіту з формації Ісуа, що сформувалася в цей же час на території Гренландії. Багато геологів давно вважали ці поклади "слідами" стародавнього життя на Землі, проте їх біогенне походження поки що не було доведено.
          Автори статті зібрали зразки графіту, очистили їх від домішок, виміряли частки ізотопів у них і вивчили структуру за допомогою скануючого електронного мікроскопа. Відносно низька частка "важкого" вуглецю – 13 в цих зразках відразу ж вказала на те, що вони навряд чи могли сформуватися в результаті геологічних процесів усередині земної кори.
          Крім того, графіт у формації Ісуа за своєю структурою нагадував набір з мікроскопічних паличок і многокутних фігур, що вкрай не характерно для абіогенних покладів графіту, які зазвичай складаються з відносно великих і тонких "пластівців".
          Обидва ці факти дозволяють говорити про те, що графіт в надрах Гренландії виник у результаті життєдіяльності бактерій. Це "відсуває" час зародження життя на 300 тисяч років і ставить нове питання – чим харчувалися ці мікроби і як вони виглядали.

Переглядів: 216 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0