Середа, 01 Травня 2024, 07:04:54

Фізики вперше розігріли плазму у відкритій пастці до 4,5 млн градусів
        Новосибірські вчені (РФ) вперше змогли довести температуру плазми в газодинамічній пастці відкритого типу до 4,5 мільйона градусів – це дозволить їм створити потужний генератор нейтронів, необхідний для тестування компонентів майбутнього термоядерного реактора ІТЕР, а також для "допалювання" радіоактивних відходів, повідомив заступник директора Інституту ядерної фізики імені Будкера Сибірського відділення Російської академії наук Олександр Іванов.
        У традиційних термоядерних установках – токамаках – плазма утримується в тороїдальних магнітних пастках, схожих на пустотілі "бублики", тобто в закритих пастках. Газодинамічна пастка, створена в Інституті Будкера, належить до класу відкритих пасток – вона є "трубою" з магнітними пробками на кінцях.
        Тепер ученим вперше вдалося довести температуру плазми в такій пастці до 4,5 мільйона градусів – це дозволить отримати на цій установці потужний потік нейтронів (він виникає при уприскуванні в плазму атомів).
         "Параметри в 4,5 мільйона градусів відповідають щільності нейтронного потоку, який буде у великому токамаці ITER. Якщо ми зробимо другу систему нагріву, то температура зросте приблизно до 700 електрон-вольт (приблизно 7 мільйонів градусів). Тоді ця щільність нейтронного потоку подвоїться, і вона буде відповідати тому, який очікується в комерційному реакторі токамаці", – сказав Іванов.
         Одна з головних проблем при будівлі майбутнього термоядерного реактора – деградація його конструкції під впливом нейтронного потоку. Нейтронний генератор з порівнянним потоком дозволить провести необхідні матеріалознавчі експерименти і підібрати матеріали для будівництва ІТЕРу.
         За словами Іванова, спорудження нейтронного генератора на основі відкритої пастки набагато простіше, ніж на базі токамака.
         Інше можливе застосування установки – утилізація радіоактивних відходів. У ній можна за короткий термін "допалювати" відпрацьоване ядерне паливо – плутоній, актиніди, які мають дуже довгий період напіврозпаду.

Переглядів: 180 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0

Якій музиці ви надаєте перевагу?