Середа, 01 Травня 2024, 07:26:21

Астрономи знайшли дві найбільш далекі надяскраві наднові
          Астрономи виявили дві найдальші з відомих на сьогодні надяскравих наднових, вони знаходяться за 10 мільярдів світлових років від нас і ув сотні разів яскравіші за звичайних наднові.
          Про це йдеться у повідомленні Університету Каліфорнії у Санта-Барбарі (США). Ендрю Ховел з Університету Каліфорнії і його колеги уперше виявили ці найновіші в 2006 і 2007 роках, але спочатку не могли визначити природу об'єктів і відстань до них. Їм знадобилися додаткові спостереження, а також теоретична робота, щоб пояснити велику яскравість цих об'єктів, оскільки звичайний механізм утворення наднових – вибух масивної зірки і її перетворення на чорну діру або нейтронну зорю – для цього не підходить.
          Одна з цих найновіших (SNLS – 06D4eu) – найбільш далека з відомих надяскравих наднових, друга (SNLS 07D2bv) знаходиться трохи ближче до нас. Обидві надновіші – одні з найяскравіших представників свого типу.
          Учені припускають, що такі наднові можуть утворюватися внаслідок вибуху зірок усього у кілька разів більше за Сонце, багатих вуглецем і киснем. Вочевидь, розміри таких зірки спочатку набагато більше, проте вони скидають зовнішні оболонки перед вибухом, і від них залишається лише невелике ядро. Особливістю цих зірок є надзвичайно швидке обертання. Коли вони вибухають, на їхньому місці залишається магнітар – нейтронна зоря, з магнітним полем у сотні трильйонів разів більше за земне, яка обертається дуже швидко, з періодом у кілька мілісекунд.
           Надяскраві нанаднові рідкісні, вони зустрічаються приблизно один раз на 10 тисяч "звичайних" наднових. За спостереженнями астрономів, вони "вважають" за краще вибухати у галактиках з малою кількістю елементів важче за водень і гелій. Такі галактики були поширені в ранньому Всесвіті. Учені вважають, що знайдені ними наднові вибухнули через лише 4 мільярди років після Великого вибуху.

Переглядів: 273 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 0.0/0