Вівторок, 30 Квітня 2024, 08:51:54

Астрономи вирахували предків Сонця
     Два астрономи, Жорж Мейне з Женевської обсерваторії і Матьє Гунель з Французького національного музею природної історії, опублікували в останньому номері журналу Astronomy&Astrophysics повідомлення про те, що їм удалося вирахувати предків Сонця.
     Як відомо, зірки народжуються в газопилових хмарах, всі "метали" в яких з'являються після вибуху померлих зірок. У світі зірок "дитина" завжди народжується після того, як помре її "батько", і єдине, що переходить у спадок – це метали, елементи важчі за гелій. По ним учені і з'ясували, що сталося 4,6 мільярда років тому в туманності, розташованій приблизно в ста світлових роках від нас.
     "Металами-помічниками" стали ізотопи алюміній-26 і залізо-60, виявлені у хондрулах. Хондрули є твердими сферичними піщинками діаметром декілька мм. Вони зустрічаються у вигляді вкраплень в багатьох метеоритах і вважаються найменшими і найдавнішими твердими тілами Сонячної системи. Власне, вказаних ізотопів в хондрулах вже не було, оскільки період розпаду у них невеликий, але про їх минулу присутність "розповіли" їх дочірні елементи.
      На першому етапі була хмара, а в ній – крупні й короткоживучі зірки. Вони знаходилися приблизно в ста світлових роках від місця, де потім народилося Сонце. Їх вибухи наситили хмару залізом-60, стискували її, що призвело до народження наступного покоління зірок у різних місцях хмари. Декількома мільйонами років пізніше одна із зірок другого покоління вибухнула вже поблизу, недалеко від Сонячної колиски, наситила хмару ізотопом алюмінію, стискувала її своїм вітром і породила таким чином ще близько сотні менших за розміром, але довгоживучих зірок. Однією з них виявилося Сонце.

за матеріалами: R&D.CNews

Переглядів: 2789 | Додав: Muhaulyk | Рейтинг: 5.0/1

«  Вересень 2012  »
17181920212223

Якій музиці ви надаєте перевагу?